۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۷۲۲۷۲۰

آغاز ثبت نام در کنکور سراسری ۱۴۰۲

آغاز ثبت نام در کنکور سراسری ۱۴۰۲
فرآیند ثبت نام در اولین نوبت کنکور سراسری ۱۴۰۲ در سایت سازمان سنجش آغاز شد.

ثبت نام در کنکور سراسری ۱۴۰۲، طبق روند هر ساله به صورت اینترنتی و در سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org انجام می شود.

برای ثبت نام در کنکور سراسری، ضمن پرداخت هزینه مورد نیاز برای ثبت نام به یک سری مدارک و اطلاعات برای بارگذاری در سایت سنجش نیاز است.

 عبدالرسول پورعباس  با اشاره به تغییرات آزمون سراسری گفت: در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ تأثیر قطعی سابقه تحصیلی ۴۰ درصد خواهد بود که بر اساس نمرات پایه دوازدهم محاسبه می‌شود. آزمون اختصاصی در دو نوبت برگزار می‌شود و نمره هر آزمون تا ۲ سال اعتبار خواهد داشت. ضرایب دروس در هر گروه آزمایشی ثابت بوده و آزمون سراسری از میان دروس تخصصی رشته‌های تحصیلی در سه سال آخر دوره دوم متوسطه در هر یک از گروه‌های آزمایشی برگزار می‌شود که دروس و ضرایب آن در دفترچه راهنمای آزمون نیز اعلام شده اند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ بر مبنای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در دو نوبت برگزار می‌شود که ثبت‌نام نوبت اول این آزمون از ۸ آبان آغاز شده و تا ۱۴ آبان ادامه دارد و آزمون نوبت اول صبح و بعدازظهر ۲۹ و ۳۰ دی سال ۱۴۰۱ و آزمون نوبت دوم صبح و بعدازظهر ۱۴ و ۱۵ تیر سال ۱۴۰۲ برگزار می‌شود. داوطلبان پس از طی مراحل ثبت نام می‌توانند بدون هرگونه محدودیتی در هر دو نوبت شرکت کنند.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام کنکور سراسری 

داوطلبان شرکت در کنکور سراسری قبل از اقدام به ثبت نام باید مدارکی را که برای شرکت در این آزمون لازم دارند، آماده کنند.

در زیر به این مدارک اشاره خواهیم کرد:

شناسنامه و کارت ملی

شماره سریال درج شده روی کارت اعتباری خریداری شده

متقاضی با توجه به تعداد گروه‌های آزمایشی که قصد دارد در آن‌ها ثبت نام کند باید با پرداخت هزینه ثبت نام در کنکور سراسری، شماره سریال ۱۲ رقمی را به صورت جداگانه دریافت کند.

کد سوابق تحصیلی و کد دانش آموزی

کد سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی و کد دانش آموزی

کد مربوط به منطقه و کد پستی محل سکونت

کد وضعیت نظام وظیفه داوطلبان آقا

معدل کتبی و معدل کل دیپلم

کد ۱۳ رقمی مربوط به داوطلبان غیر ایرانی

متقاضیان غیر ایرانی که طبق مطالب موجود در دفترچه ثبت نام کنکور سراسری، واجد شرایط شرکت در کنکور هستند؛ باید به سایت سازمان سنجش مراجعه و در سامانه اتباع غیر ایرانی، اطلاعات اقامتی خود را ثبت کرده و کد پیگیری ۱۳ رقمی را دریافت کنند.

احسان قنبری نسب
ارسال نظرات