۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۷۲۲۷۷۴
معاون امور مجلس رئیس جمهور:

جلوگیری از رشد و پیشرفت کشور از دلایل اصلی ناآرامی‌های اخیر است

جلوگیری از رشد و پیشرفت کشور از دلایل اصلی ناآرامی‌های اخیر است
حسینی با بیان اینکه یکی از دلایل اصلی ناآرامی های اخیر جلوگیری از رشد و پیشرفت کشور است، گفت: دولت مردمی به حوزه دانش و حمایت از شرکت های دانش بنیان توجه ویژه ای دارد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، سید محمد حسینی معاون امور مجلس رئیس جمهور پس از افتتاح چهارمین نمایشگاه بین‌المللی لیزر و فوتونیک ایران و بازدید از آخرین دستاوردهای شرکت ها و دانشمندان کشورمان، این نمایشگاه را نماد رشد فناوری و پیشرفت در دانش روز دنیا توصیف کرد و اظهار داشت: امروز دولت و مردم در کنار هم مصمم هستند قله‌های توسعه و تعالی در عرصه های مختلف علمی را فتح و به درجه بالای آبادانی و رفاه دست یابند.

حسینی همچنین در حاشیه افتتاح این نمایشگاه در جمع خبرنگاران با تجلیل از دستاوردهای و تلاش و دستاوردهای خیره کننده جوانان کشور در حوزه لیزر و فوتونیک گفت: ملت ایران در طول تاریخ در عرصه های علمی پیشتاز و پیشگام بوده و یافته های ارزشمند علمی دانشمندان خود از جمله رازی، بیرونی و ابن سینا را در خدمت بدون تنگ نظری و زیداده خواهی هایی که سلطه گران دارند آنرا در اختیار رفاه و پیشرفت همه ملت ها قرار داده است.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی مجددا روحیه خودباوری و ما می توانیم در بین دانشگاهیان و جوانان ایران زمین احیا شد و به رغم همه تحریم ها و محدودیت های سلطه گران، امروز در برخی رشته ها از مرزهای دانش عبور کرده ایم.

حسینی دستاوردها و پیشرفت های کشورمان در علوم مختلف از جمله سلولهای بنیادی، دانش نانو، دانش هسته ای و طرحی پهپادها را نمونه هایی از دانش ایرانی توصیف کرد و گفت: در مسیر دستیابی به این علوم تحریم نه تنها مانع اراده ما می توانیم نشده است، بلکه انگیزه جوانان را بیشتر کرده است.

معاون رئیس جمهور تاکیدات و تشویق های مقام معظم رهبری برای برنامه ریزی و حرکت در مرزهای دانش روز دنیا را در موفقیت های کشورمان حائز اهمیت دانست و اظهارداشت: از محورهای بیانیه گام دوم انقلاب توجه به علم و فناوری برای رسیدن به تمدن اسلامی است و دولت مردمی خود را ملزم می داند زمینه ها و ظرفیتهای تحقق تاکیدات رهبرفرزانه انقلاب را محقق کند.

حسینی با اشاره به مزیت ها و اهمیت فناوری لیزر و فوتونیک خاطرنشان کرد: امروزه پیشرفت بسیاری از صنایع و فناوری هایی مانند صنایع فضایی، پزشکی، مخابرات و صنایع هوایی، کشتی سازی مدیون دستاوردهای لیزر می باشد.و در کشورمان استفاده از لیزر در بخش صنعت رو به فزونی است لذا حمایت و توسعه این علم اجتناب ناپذیر است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور کاربرد لیزر در بخش پزشکی و درمان بیماری ها، کشاورزی، مخابرات، نظامی و کاربردهای آزمایشگاهی و تحقیقاتی گفت: لیزر در تشخیص و درمان بسیاری از بیماری ها از جمله سرطان از قابلیت ها و اهمیت بالایی برخوردار است.

حسینی تعامل و همکاری نزدیک دانشگاه و صنعت را مورد تاکید قرار داد و گفت: با توجه به اینکه دانش لیزر یکی از 10 فناوری مهم و اساسی دنیا محسوب می شود. این نمایشگاه باید بتواند دانشگاه‌ و صنعت را به هم مرتبط کند تا این دو در کنار هم نیازهای جامعه را شناسایی و برطرف کنند. باید توجه داشت که در حوزه دانش و فناوری، تولید علم گام نخست است، گام دوم باید برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری برای خلق ثروت از طریق تجاری‌سازی پژوهش‌ها باشد.

معاون رئیس جمهور تاکید کرد: دولت مردمی هم به حوزه دانش و حمایت از شرکت های دانش بنیان توجه ویژه ای دارد و از نخستین روزهای سال جدید موضوع شعارسال که توجه محوری به اقتصاد دانش بنیان بود را مبنای فعالیت ها و برنامه ریزی دستگاه های مختلف قرار داده است. امروز مبنای سیاست دولت، اقتصاد دانش‌بنیان و اقتصاد مقاومتی برای افزایش تولید است.

حسینی با بیان اینکه یکی از دلایل اصلی ناآرامی های اخیر جلوگیری از رشد و پیشرفت کشور است، تصریح کرد: دولت و جوانان کشور بدون توجه به اینگونه مسائل حاشیه ای،‌ برنامه ریزی و حرکت پرشتاب و بی وقفه در مسیر دستیابی به فناوری های پیشرفته و بهبود و ارتقای شرایط زندگی مردم را با قوت ادامه خواهند داد.

معاون رئیس جمهور در بازدید از بخش‌های مختلف این نمایشگاه با توضیح رئیس سازمان انرژی اتمی و غرفه داران در جریان آخرین دستاورهای کشورمان در حوزه لیزر قرار گرفت.

ارسال نظرات