۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۷۲۲۸۰۴
آیت الله اراکی:

اغتشاشات، مرحله ای جدید از جنگ جهانی فرهنگی علیه کشور است

اغتشاشات، مرحله ای جدید از جنگ جهانی فرهنگی علیه کشور است
استاد حوزه گفت: دشمن مرحله ای جدید از یک جنگ جهانی فرهنگی تمام عیار را علیه ملت ایران سامان داده که اغتشاشات اخیر نیز بر همین مبنا قابل تحلیل خواهد بود.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله اراکی در سخنان امروز خود پیش از آغاز درس خارج فقه با اشاره به سه مرحله جنگ فرهنگی دشمن در طول تاریخ انقلاب اسلامی اظهار کرد: مرحله نخست از این جنگ پس از پایان جنگ تحمیلی آغاز شد و همان هایی که در آن روز علیه ما جنگیدند، به میدان جنگ فرهنگی آمدند و امروز هم علیه ما دشمنی می کنند.

وی با تأکید بر ضرورت پیگیری دیپلماسی مطالبه خسارت جنگ تحمیلی از کشورهایی که صدام را علیه ما تجهیز کردند خاطر نشان کرد: در همان مقطع بعد از دفاع مقدس بود که مقام معظم رهبری از تهاجم فرهنگی با تعبیر «شبیخوان فرهنگی» سخن به میان آوردند و هشدارهای لازم را دادند.

استاد دروس عالی حوزه های علمیه سپس به دوران ریاست جمهوری مرحوم هاشمی رفسنجانی توجه داد و گفت: آن مرحوم بعد از پایان جنگ تحمیلی توانست بسیاری از زیرساخت های کشور را بازسازی و اقتصاد کشور را معالجه کند، اما در همان دوران بود که راه برای نفوذ برخی نیز باز و زمینه ساز تهاجم فرهنگی گسترده در دوران آقای خاتمی شد.

وی با تصریح بر آن که آن مرحله از تهاجم فرهنگی با پیروزی ملت ایران به پایان رسید ادامه داد: دشمن پس از آن که نتوانست حربه تهاجم فرهنگی را به سرانجام برساند، به فشار اقتصادی علیه ملت ایران روی آورد، ضمن آن که آن ها انتظار نداشتند دولت آقای رئیسی بتواند با خزانه خالی، فشار تحریم و مشکلات اقتصادی متراکم، مقاومت کند؛ اما سیاست دولت جدید یعنی تداوم مذاکرات در کنار عدم تکیه به موفقیت مذاکرات نتیجه بخش بود و مشکلات اقتصادی بزرگی از پیش روی مردم برداشته شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین افزود: بر این اساس، دشمن در روزگار حاضر، مرحله ای جدید از یک جنگ جهانی فرهنگی تمام عیار را علیه ملت ایران سامان داده که اغتشاشات اخیر نیز بر همین مبنا قابل تحلیل خواهد بود.

وی با تصریح بر این که امروزه استکبار جهانی، تمام نیروی خود را علیه اسلام به میدان آورده است اضافه کرد: رسانه و دلارهای کثیف و کودک کُش، از عوامل این جنگ جهانی فرهنگی هستند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری سپس جریان تروریسم در جهان معاصر را ساخته آمریکا و اروپا معرفی کرد و گفت: بر این اساس باید تروریست ها را فرزند خلف آمریکا و اروپا دانست.

آیت الله اراکی در ادامه با اشاره به فاجعه تروریستی حرم شاهچراغ، «آرتین» را نماد مظلومیت ملت ایران خواند و افزود: خون شهدای حرم شاهچراغ توانست به عنوان یک قدرت نرم الهی با مُشت محکمی بر سر اغتشاشگران و مستکبران بکوبد و آن ها را منفعل کند.

وی همچنین اغتشاشگران امروز را دشمن مردم ایران و ستون پنجم دشمن دانست و با درود بر نیروهای فداکار مدافع امنیت کشور خاطر نشان کرد: ضروری است از شهدای این دوره از جنگ علیه ملت ایران و همچنین همه ایثارگران و قهرمانانی که در میدان جهاد تبیین حضور دارند به صورت ویژه تجلیل شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین با تجلیل از دختران دانشجوی انقلابی و ارزشی که در برابر شکستن حریم دانشگاه ایستاده اند اظهار کرد: زن اصیل ما، همان دختر دانشجویی است که در برابر اغتشاشگران ایستاده و اجازه نداده حجاب پایمال شود، همانند زنان قهرمانی که به خیابان آمدند و با شعار مرگ بر اغتشاشگر، مرگ بر آشوبگر و مرگ بر آمریکا، پاسخ سردمداران و عوامل این جنگ تمام عیار را دادند و در برابر ضد ارزش ها ایستادند.

آیت الله اراکی در ادامه خواستار تشکیل جبهه واحد گسترده ملی در دفاع از ارزش های محمدی، علوی، فاطمی و حسینی شد و تصریح کرد: تشکیل این جبهه نیازمند مدیریت و برنامه ریزی مسئولان است.

وی با اشاره به این که 1400 سال است که اسلام و مسلمانان در برابر دشمنان خدا و دین ایستاده اند و شهید می دهند تأکید کرد: ما در این راه مقاومت کرده ایم و تا شکست دشمن و پیروزی نهایی به این مقاومت ادامه خواهیم داد، ضمن آن که دشمن را در خانه خود تعقیب خواهیم کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: امروز نیاز داریم تا با  حضور در صحنه مقابله با جنگ جهانی فرهنگی دشمن علیه اسلام، «سلام فرمانده» را در عمل معنا و اعلام کنیم که برای دفاع از ارزش ها آمادگی کامل داریم.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۹
فقط خدا می داند که در دوره دولت باصطلاح سازندگی چه پایه های خطرناکی توسط جریان نفوذ برای آینده انقلاب طرح ریزی شد که همه از آن غافل بودیم. طرحهای تنظیم خانواده و کاهش جمعیت که امروز به یک بحران تقریبا لاینحل تبدیل شده در آن دولت هدف گذاری شد.افزایش نرخ تورم سالانه 20 درصد که اکنون موجب فروپاشی اقتصاد خانوار شده محصول تفکرات اقتصاددانهای غربگرای همین دولت بود.افزایش و گسترش مدارس غیر انتفاعی و اباحه گری فرهنگی در این دوران آغاز شد هر چند در دوره دوم خرداد گسترش بیشتری یافت. تبلیغ مانور تجمل از زبان رئیس همین دولت از خطبه های نماز جمعه بیان شد و... کهنتیجه عینی و عملی همه این اقدامات را امروز به عیان می بینیم،خاتمی و روحانی هم دست پرورده های همین دولت بودند.
1
0