۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۷۲۲۸۱۷

پرداخت افزایش مستمری مددجویان کمیته امداد از آبان‌/ مابه‌التفاوت مهر به‌زودی

پرداخت افزایش مستمری مددجویان کمیته امداد از آبان‌/ مابه‌التفاوت مهر به‌زودی
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: پرداخت افزایش ٣٠ درصدی مستمری مددجویان زیرپوشش این نهاد از آبان انجام خواهد شد.

سیدمرتضی بختیاری روز دوشنبه در یک نشست مطبوعاتی گفت: براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی، افزایش مستمری مددجویان از اول مهر امسال محاسبه و مابه‌التفاوت افزایش مستمری مربوط ماه گذشته نیز بر اساس برنامه‌ریزی‌ها به حساب مددجویان واریز می‌شود.

وی افزود: امسال هم بر اساس مصوبه شورای عالی اشتغال، ایجاد ۵۰۰ هزار فرصت شغلی (۵۰ درصد برای مددجویان تحت پوشش و ۵٠ درصد برای دهک اول تا پنجم جامعه) به همت این کمیته هدفگذاری شده است.

وی با اشاره به تسهیلات مصوب (٢۵ همت تسهیلات قرض‌الحسنه) ادامه داد: ١٨٠ هزار فرصت شغلی نیز تاکنون به مرحله اجرا رسیده و ١١.۵ همت از این تسهیلات مصوب دریافت شده است و معادل این رقم پرونده نیز در بانک‌ها وجود دارد که با جذب کامل تسهیلات می‌توان ١٣۴ هزار فرصت اشتغال فراهم کرد.

رئیس کمیته امداد با اشاره به جلسات استانی روز گذشته نیز اظهار کرد: از ۵۰ پهباد پیش‌بینی شده برای فعالیت‌های کشاورزی، ٣۵ پهباد نیز تحویل داده می‌شود و برای برخی از مددجویان تحت پوشش نیز دوره‌های آموزش خلبانی پیش‌بینی شده است.

گفتنی است در جلسه علنی ۸ آبان مجلس شورای اسلامی و در جریان رسیدگی به لایحه دوفوریتی متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری، ردیف ۵ این لایحه درباره افزایش حقوق مددجویان کمیته امداد امام و بهزیستی به تصویب رسید.

بر اساس ردیف ۵ ماده واحده این لایحه، مستمری مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی کشور به میزان ۳۰ درصد افزایش می‌یابد.

احسان قنبری نسب
ارسال نظرات