۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۷۲۲۸۹۹
نماینده ولی فقیه در لرستان مطرح کرد؛

نقش اساسی دانش آموزان در آینده نظام

نقش اساسی دانش آموزان در آینده نظام
حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی گفت: آینده روشنی در اختیار دانش آموزانی است که تحصیل می کنند و در جهت اهداف انقلاب حرکت می کنند.

به گارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی، ظهر امروز در دیدار با جمعی از دانش آموزان با اشاره به پیش رو بودن 13 آبان گفت: 13 آبان ماه مصادف با سالروز شهادت شهید فهمیده است که برای دفاع از کشور جان خود را تقدیم کرد.

نماینده ولی فقیه در لرستان افزود: در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ که همه اقشار برای مبارزه با رژیم پهلوی به میدان آمدند، دانش آموزان ها به خیابان ها آمدند و درس را تعطیل و به دانشگاه آمدند و در آنجا با نیروهای رژیم پهلوی روبرو شدند که در این روز چندین نفر به شهادت رسیدند.

وی با اشاره به جنایات آمریکا در طول تاریخ عنوان کرد: در حادثه تروریستی شیراز نیز وقتی ریشه یابی می شود دست آمریکا را پشت همه این حوادث می بینیم.

حجت الاسلام شاهرخی با بیان اینکه حوادث اخیر در سال ۵۸ و ۵۹ رخ داد و دستگاه های امنیتی وقتی تحقیق کردند متوجه شدند سرمنشا آنها لانه جاسوسی آمریکاست، عنوان کرد: با وجود مشکلات، آشوب ها، فتنه و جنگ تحمیلی و تحریم انقلاب به پیروزی رسید و راه خود را ادامه داد.

وی در ادامه با بیان اینکه آموزش و پرورش، دانشجویان و موسسات، نردبان دانش آموزان برای پیشرفت و حرکت به سوی آرمان ها و ارزش های دینی است که ارتقای فرهنگی و پیشرفت رخ دهد، گفت: امروز دشمن می کوشد تا این نردبان را تخریب کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با اشاره به اینکه دشمن هر روز با توطئه ای جدید به میدان می آید و دانش آموزان، نسل جوان و نوجوان را هدف قرار داده است، بیان کرد: همه باید برای یک آینده روشن تلاش کنیم و صحبت های دانش آموزان نشان از عمق دانایی و معرفت آنها دارد و نشان می دهد هم راه را می شناسیم و هم مقصد را می دانیم.

وی با بیان اینکه می دانیم دانش آموزان آگاه و بیدار هستند، یادآور شد: هر وقت در کشور ما اغتشاش رخ داد به دنبال آن ترور و بمب گذاری ها شروع شد، کشور ما از امنیت پایداری برخوردار بوده و هست حتی در کشورهای دیگر امنیت ایجاد کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی یادآور شد: فتنه ۸۸ ایجاد شد و شهید علی محمدی در ۲۳ دی ماه ۸۸ ترور شد، هشتم آذر ۸۹ شهید شهریاری را ترور کردند، احمدی روشن در ۲۱ دی ماه ۹۰ ترور کردند و شهید رضایی نژاد را سال ۹۰ ترور کردند، شهید فخری زاده در هفتم آذر ۹۹ ترور کردند و به دنبال هر فتنه ای دست به ترور زدند و خیلی از این اتفاقات به وسیله سربازان امام زمان(عج) خنثی می شود.

وی به سردادن شعار زن، زندگی و آزادی اشاره کرد و گفت: باطن این شعار یعنی حاکمیت داعش و تعدی به کرامت و شرافت بانوان، مگر یادمان رفته داعش با زنان کرد و امروز این شعارها یعنی به تاراج بردن کرامت زنان و دختران و با نام آزادی زدن، زن را به بردگی بردن است.

امروز ایران جایگاه آزادگان جهان است

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی بیان کرد: امروز اگر مدرسه ای فعالیت دارد در سایه خون شهدا و مدافعان حرمی است که هزاران کیلومتر از کشور دور شدند و با کسانی که زیر سلطه نظام سلطه بودند مبارزه کردند.

وی اظهارداشت: باید افتخار کنیم امروز ایران جایگاه آزادگان جهان است و چشم این نظام به دانش آموزان است و آینده روشنی در اختیار دانش آموزانی است که هم تحصیل می کنند و هم در جهت اهداف انقلاب حرکت می کنند./9451/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات