۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۷۲۲۹۰۸

دیدار رئیس مرکز خدمات حوزه با مدیر حوزه های علمیه خواهران

دیدار رئیس مرکز خدمات حوزه با مدیر حوزه های علمیه خواهران
رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور با حضور در مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران با حجت الاسلام والمسلمین فاضل دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید جمال الدین میرمحمدی رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور با حضور در مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران با حجت الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل مدیر این نهاد حوزوی دیدار و گفت و گو کرد.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام والمسلمین میرمحمدی گزارشی از فعالیت های مرکز خدمات حوزه ارائه کرد و اظهار اشت: ضروری است جلسات کارشناسی بین حوزه های علمیه خواهران و برادران و مراکز وابسته به این نهادها جهت برنامه ریزی اصولی، هماهنگی و ارائه برنامه های صحیح، دقیق و قابل اجرا برگزار شود تا بتوانیم به اهداف متعالی و پشتیبانی بهتر از طلاب برسیم.

وی، رسیدگی به معیشت طلاب را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: در این راستا نیازمند برنامه ریزی هدفمند هستیم که مرکز خدمات در این مسیر گام های خوبی را برداشته است و برای رشد، ارتقاء و توانمندی طلاب نیز باید برنامه ریزی‌های هدفمند و کارشناسی مدنظر قرار گیرد.

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور همچنین، ساخت و سازهای هدفمند و ضروری در حوزه های آموزشی و پژوهشی را یکی از مسائل مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: این مهم باید با توجه به ظرفیت حوزه ها و تعداد طلاب صورت پذیرد و ضمن جلوگیری از هزینه های اضافی، برخی هزینه ها به معیشت و توانمندی طلاب اختصاص یابد.

در ادامه این دیدار حجت الاسلام والمسلمین فاضل، هم افزایی حوزه های علمیه خواهران و مرکز خدمات را امری ضروری برشمرد و بیان داشت: در همین راستا خوب است مرکز خدمات ارائه خدمات آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و معیشتی به طلاب خواهر را تقویت کند و اهتمام بیشتری به خواهران طلبه داشته باشد.

وی افزود: آنچه امروز ما بیش از گذشته به آن احتیاج داریم احیا و جهت دهی به موقوفات حوزوی است و جا دارد طبق نگاه و هویت بخشی که حضرت امام خمینی(ره) به حوزه های علمیه خواهران داشتند و رهبر معظم انقلاب نیز این نگاه را تقویت کردند، بخشی از موقوفات به حوزه های علمیه خواهران و طلاب خواهر اختصاص پیدا کند.

ارسال نظرات