۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۷۲۲۹۸۵
مدیر حوزه های علمیه لرستان مطرح کرد؛

ضرورت جهاد تبیین در زمینه فرهنگ اربعین بین دانش آموزان

ضرورت جهاد تبیین در زمینه فرهنگ اربعین بین دانش آموزان
حجت الاسلام عبداللهی با بیان اینکه فرهنگ اربعین فرهنگ مقاومت و عدالت محوری است، گفت: جهاد تبیین در زمینه فرهنگ اربعین بین دانش آموزان ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان،  حجت الاسلام احد عبداللهی در همایش تجلیل از خادمین اربعین حسینی در کوهدشت، گفت: فرهنگ اربعین فرهنگ مقاومت و عدالت محوری است.

مدیر حوزه علمیه لرستان افزود: ماهیت اربعین ماهیت استکبارستیزی، ظلم ستیزی، آزادی و آزادگی است و پرورش دهنده مدافعان حرم، امنیت و سلامتی است که در راه مقدسی به شهادت رسیدند.

وی با اشاره به موکب داران فرهنگ اربعین را به شهرهای مختلف مخابره کردند، عنوان داشت: در این چندساله اخیر موکب دارانی به استقبال زائران رفتند و خدمت رسانی کردند؛ خادمانی نیز با برپایی مواکبی در داخل کشور، اربعین را به داخل مرزها آوردند.

حجت الاسلام عبداللهی بیان کرد: دنیایی که اغتشاشات را به نمایش می گذارد در مقابل مراسم بزرگ پیاده روی اربعین که بزرگترین اجتماع جامعه بشری بود، سکوت کرد.

وی بر ضرورت جهاد تبیین در زمینه فرهنگ اربعین بین دانش آموزان تأکید کرد و گفت: با این فرهنگ که احیا کننده اسلام ناب محمدی است به استقبال ظهور حضرت ولی عصر(عج) خواهیم رفت.

مدیر حوزه های علمیه لرستان با اشاره به اینکه امروز قریب به ۳۰میلیون نفر زائر اربعین حسینی وجود دارد، تأکید کرد: حوادث آخر الزمان نیز با فرهنگ حسینی رقم می خورد و باید آن را به نسل جدید منتقل کنیم.

حجت الاسلام عبداللهی بیان کرد: کسب اخلاق و معنویت و آزادی و ظلم ستیزی شاخصه مهم پیاده روی اربعین است و این مؤلفه ها باید ین نسل جوان و نوجوان تبیین شود./9451/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات