۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۷۲۳۱۶۶

رئیس پلیس تهران جزئیات آدم ربایی پدر علم ژنتیک ایران را تشریح کرد

رئیس پلیس تهران جزئیات آدم ربایی پدر علم ژنتیک ایران را تشریح کرد
فرمانده انتظامی تهران جزئیات تکمیلی پرونده آدم ربایی پروفسور فرهود پدر علم ژنتیک ایران را تشریح کرد.

سردار حسین رحیمی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در تاریخ ۸ آبان ماه همسر دکتر فرهود به مجموعه پلیس آگاهی مراجعه و خبر مفقودیت این دانشمند ارزشمند کشور را به همکارانم اعلام کرد.

وی افزود: ۴۸ ساعت پس از شکایت شاکیه به سرنخ‌های خوبی دست یافتیم، متهمان یک گروه سه نفره بودند که نفر اصلی آن کارمند پروفسور فرهود بود که به کمک دو نفر از دوستانش دست به انجام این جرم زدند.

رئیس پلیس تهران تصریح کرد: دکتر فرهود معمولا ساعت ۵ صبح از خانه خود برای رفتن به محل کارش خارج می‌شده که آدم ربایان در زمان مراجعه به دکتر فرهود خودشان را ماموران امنیتی معرفی و به وی اعلام کردند که باید برای بیان پاره‌ای از توضیحات به همراه ما بیایید.

وی افزود: متهمان دکتر فرهود را با خودروی شخصی‌اش به منطقه مرزن آباد منتقل کردند، در ادامه وی را به شهرستان نور بردند.

سردار رحیمی با بیان اینکه متهمان از دکتر فرهود درخواست یک آپارتمان یا مبلغ ۸ میلیارد تومان وجه نقد کردند، اظهار کرد: از آنجایی که دکتر فرهود نگران سلامتی خود بوده با خواسته متهمان موافقت می‌کند که در زمان بازگشت و در مسیر، متهمان قصد داشتند تا ۴ میلیارد تومان از حساب وی برداشت کنند که در انجام این اقدام موفق نبودند و حتی دست نوشته‌ای از دکتر فرهود با این مضمون که آپارتمان یا مبلغی ۸ میلیارد تومان را به آن‌ها بدهد، گرفتند.

وی افزود: پس از بازگشت دکتر فرهود به مطب خود، در کمتر از ۲۴ ساعت متهمان دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی تهران گفت: انگیزه متهمان از انجام این اقدام اختلافات با دکتر فرهود بود.

احسان قنبری نسب
ارسال نظرات