۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۷۲۳۴۵۰
به همت خبرگزاری رسا؛

نشست نقد و بررسی«فیلم سینمایی علفزار» برگزار شد

نشست نقد و بررسی«فیلم سینمایی علفزار» برگزار شد
نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی«علفزار» با حضور کارشناسان رسانه در خبرگزاری رسا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی«علفزار» عصر چهارشنبه با حضور کارشناسان رسانه در خبرگزاری رسا برگزار شد.

حجت‌الاسلام پیش آهنگ با بیان اینکه فیلم سینمایی علفزار تابو شکنی در ارائه فیلمهای سینمایی کرده بود، گفت: این فیلم از نظر دینی تابوشکنی نکرده چرا که در قرآن هم به آن پرداخته شده است اما از نظر هنری تابو شکنی کرده و مخصوص سنین چهارده سال به بالا است.

وی افزود: به عقیده بنده این فیلم واقع گرا و با دیدی روشن و امید وارکننده در رابطه با جمهوری اسلامی بود و به دفاع از قوه قضاییه پرداخته است البته دیدگاه من می باشد و قطعاً مخالفینی دارد.

بنی احمدی نویسنده و منتقد سینما با ابراز مخالفت از دیدگاه فوق ابراز کرد: این فیلم سرگرم کننده و به اندازه بود و مخاطب با آن رابطه برقرار می کند، اما من از مخالفین فیلم هستم و عقیده دارم در دوران قحط الرجال فیلم های مناسب در جشنواره سرو گردنی را بالاتر گرفته بود و هر چند تابو شکنی می کند اما با نوع نگاه مشکل دارم.

وی ادامه داد: در این فیلم و در سکانس های مختلف آن دین شکست خورده و انسانیت به پیروی رسیده است و فساد را سیستماتیک به نمایش می گذارد.

در ادامه حجت الاسلام جزایری  با بیان اینکه عقیده دارم در این فیلم دین بر انسانیت پیروز شد، خاطرنشان کرد: همان‌جایی که بازپرس در مقابل دادستان ایستاد تا حکم اجرا و حق به مقدار برسد دین بر انسانیت پیروز شد و بیان برخی مسائل در فیلم و سریال ها لازم و ضروری است.

وی با ابراز اینکه پایان فیلم بسته بود، عنوان کرد: پایان فیلم با حرکت آن بازپرس بسته بود که فرد اصلی فیلم یعنی بازپرس که شخصیت امیرحسین باشد برای بسته شدن پرونده از برخی امتیازات خود می گذرد.

حجت‌الاسلام ارزانی نیز از دیگر مدعوین بود که تصریح کرد: فیلم حرف های مردم کوچه و بازار تکرار می کنند و از خط قرمزی عبور نکرده و تنها بعضی از المان ها را به آن افزوده است اما اگر از معضلات اجتماعی سخن می گوییم باید. انکار هم ارائه داد.

همچنین حجت الاسلام حاج آخوند دبیر سرویس فرهنگی خبرگزاری رسا، این فیلم را روایت اول از یک ماجرا با داستان قوی برشمرد و اظهار داشت: بازی پژمان جمشیدی فوق العاده بود و داستان برگرفته از یک ماجرای واقعی در خمینی شهر بود لذا از آنجایی که در مملکت خودمان روایت اول شده است جای ابراز خوشحالی است که سوژه به معاندان نرسیده تا برعلیه نظام استفاده کنند.

وی تاکید کرد: مذهبی های فیلم های سینمایی معمولا خرابکار و خلافکار هستند و این جای تأسف دارد که سینما ما مذهبی را متحجر خلافکار جلوه داده است و خروجی چنین سینمایی اغتشاش و آشوب های اخیر است و اگر قرار باشد فیلمی در ژانر مذهبی را بپسندنم به بدون قرار قبلی اشاره خواهم کرد.

ارسال نظرات