۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۱
کد خبر: ۷۲۳۴۸۰
آیت الله کریمی جهرمی:

روحانیت با مایه علمی و تهذیب نفس می‌تواند منشأ اثر خیر در جامعه باشد

روحانیت با مایه علمی و تهذیب نفس می‌تواند منشأ اثر خیر در جامعه باشد
آیت الله کریمی جهرمی با بیان اینکه روحانیت با مایه علمی و تهذیب نفس می‌تواند منشأ اثر خیر در جامعه باشد، گفت: متأسفانه دشمن در پی تضعیف لباس روحانیت است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، اعضای ستاد بزرگداشت آیت الله آقای سیدمحمدباقر موحد ابطحی با آیت الله کریمی جهرمی دیدار کردند.

وی با تقدیر و تشکّر از فعالیت های صورت گرفته، آن مرحوم را نمونه یک عالم عامل و محبوب بین مردم شمرد و همگان را به مطالعه و تعمّق در سیره علمای بزرگ فراخواند.

آیت الله کریمی جهرمی با اشاره به حدیث شریفی از حضرت صادق(ع) که فرمودند: أغْدُ عَالِماً أَوْ مُتَعَلِّماً أَوْ أَحِبَّ أَهْلَ الْعِلْمِ وَ لَا تَكُنْ رَابِعاً فَتَهْلِكَ بِبُغْضِهِمْ، به اهمیت علم و مقام عالم دین اشاره کرد و گفت: احتیاج امروز حوزه ها به آن دسته افرادی است که یا عالم باشند یا در حال کسب معارف اهل بیت(ع) حرکت کنند تا بتوانند در زمان و مکان های مختلف راه صحیح را برای مردم بیان کنند.

وی با بیان برخی خاطرات خود از علمای سابق و نحوه زیست آنان با مردم در جامعه خاطر نشان کرد: مشکل بزرگی که الان در جامعه پیدا شده است، و مقداری از آن هم به خود روحانیت بازمی گردد، این است که احساس علاقه به اهل علم کمرنگ شده است؛ و این مهم، امروز بیشتر به چشم می آید که اگر طلبه در جان خودش اصلاحی صورت ندهد و تغییر حالی در خودش ایجاد نکند، این گرفتاری می‌ماند و شیوع پیدا می‌کند.

آیت الله کریمی جهرمی با اشاره به وظیفه طلاب گفت: روحانیت و حوزه‌ها و رؤسا و مدیران حوزه، توجه به این معنا بکنند و چاره‌جویی نمایند که قدم اولش هم این است که روحانیت، صفات، حرکات، سکنات و سخنانش را به آن نحوه‌ای که خدا بپسندد؛ تطبیق دهد.

وی در ادامه بیان کرد: اگر روحانیت بتواند خودش را با خدا و رسول الله(ص) کاملاً آشنا کند و گفتار و رفتارش را منطبق بکند با گفتار و رفتار خدا، پیامبراکرم(ص) و ائمه طاهرین، و حتی علمای بزرگوار که هر کدام دارای صفات عالیه بودند، کار قطعا اصلاح می شود و متأسفانه دشمن هم در پی تضعیف این لباس است و اگر مراقبت نکنیم ضربه های سنگینی خواهیم خورد.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم در بخش دیگری از بیانات خود اظهار کرد: البته اگر طلبه از نظر علمی، رشد کرد و درکنار آن به جنبه تزکیه و اخلاق فاضله و تقوی نیز توجه کرد، آنگاه یک وجود مغتنم و نافعی در جامعه خواهد شد که مورد دعای امام زمان علیه السلام واقع می‌شود و پس از آن با عنایت آن حضرت، محبوب مردم هم خواهد شد.

آیت الله کریمی جهرمی در پایان بیانات خود با گرامیداشت یاد مرحوم حضرت آیت الله حاج سید محمد باقر ابطحی، ابراز داشت: حوزه و مردم شریف اصفهان، عشق خود به اهل بیت را از علمای وارسته ی شهرشان به ارث برده اند که در این میان مرحوم آیت الله آقای ابطحی، نقطه عطفی در جامعه روحانیت بودند و افکار و اندیشه‌های ولایی را زنده کردند. آنچه در ذهن ایشان نبود، هوی و هوس بود و در زندگی خود با اخلاق کریمه و صفا و صداقت، یک تشنه و شیفته واقعی اهل بیت(ع) بودند.

ارسال نظرات