۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۷۲۳۵۶۶
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد:

مردم کرد و بلوچ بازوان نظام هستند و توطئه های دشمن را خنثی می کنند

مردم کرد و بلوچ بازوان نظام هستند و توطئه های دشمن را خنثی می کنند
امام جمعه موقت تهران گفت: حضور مردم سیستان و بلوچستان و سنندج در صحنه های حمایت از نظام پرشور است و مردم کرد و بلوچ بازوان نظام هستند و توطئه ها را خنثی می کنند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد حسن ابوترابی‌فرد امام جمعه موقت تهران در خطبه های نماز جمعه این شهر که در دانشگاه تهران برگزار شد، با اشاره به مصرف بالای آب شرب در کشور گفت: ذخائر سدهای استان تهران نسبت به سال گذشته کاهش 18درصدی داشته است اما مصرف ما کاهش نداشته است و از نگاه بنده مهم ترین تهدید کشور اسراف است.

وی با بیان اینکه مصرف غیرعقلایی از تورم بدتر است، تصریح کرد: رسانه ملی همه برنامه های خود را تعطیل کند و به زیان های اسراف بپردازد و یک عزم برای تغییر و هدایت سرمایه بزرگ در مسیر خلق ثروتی بزرگ به کار گیرد که مدیران و مردم را از بیماری نهادینه شده اسراف رهایی دهد.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در آستانه سالگرد شهادت چهره پرافتخار و درخشان موشکی کشور قرار داریم که صنعت موشکی کشور مرهون شخصیت شهید تهرانی مقدم است. حضور چهره های عالم، پرانگیزه و پرتلاش در سپاه، ارتش و نیروهای دفاعی ما خلق قدرت کرده است و اگر ما در برابر این امپراطوری عظیم رسانه ای جنگ ترکیبی نظام سلطه می توانیم مسیر امنیت و حرکت نظام را هموار کنیم در سایه بیداری ملت و آگاهی مردم و مجامع علمی و دانشگاهی است.

وی با اشاره به ساخت موشک قاره پیما و کنترل پذیر اظهار داشت: موشکی که اخیرا رونمایی شد جای تبریک دارد و این حرکت بدون تردید نقطه عطفی در ساخت درونی قدرت و ارتقاء قدرت دفاعی بازدارنده جمهوری اسلامی دارد؛ از ریاست فهیم و کارآزموده قوه قضائیه تشکر می کنم که در جلسه شورای عالی قضائی خطاب به تمام جریانات سیاسی در فراخوانی اعلام کرد که هر کس هر ابهام و اعتراضی دارد در خدمت آن ها است، احسنت؛ مطالبه مردم این است که مسؤولین پاسخگو باشند و نقد و اعتراض را بشنوند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد اضافه کرد: چرا از توصیه رهبری که دعوت به حضور در میان مردم و سخن چهره به چهره با آن ها دارد فاصله گرفتیم؛ جوانانی هستند که مسائل کشور را نقد کنند و این موجب آسایش و آرامش ما است و جمله رئیس قوه قضائیه از اندیشه رهبر انقلاب الهام گرفته است. قوه قضائیه ما مقتدر اما متواضع است و اعتراض و انتقاد را می پذیرد.

وی با بیان اینکه اگر لازم باشد اصلاحاتی انجام شود حتما انجام می دهیم، خاطرنشان کرد: لازمه مدیریت و حکمرانی خطا است و املای نانوشته غلط ندارد بلکه انسان تلاش می کند که خطاها را کاهش دهد و اگر خطایی بود اصلاح کند؛ مقامات ما در همه سطوح و نهادها باید از سخن رئیس قوه قضائیه الهام بگیرند که حکایت از تلاش رئیس قوه قضائیه در دفاع از حقوق عامه دارد.

خطیب جمعه تهران با اشاره بند 2 اصل 156 قانون اساسی خطاب به رئیس قوه قضائیه گفت: رئیس دستگاه قضائی و این دستگاه مسؤول تحقق بخشیدن به عدالت هستند و قانون تصریح دارد در هنگام تضییع حقوق مردم دادستان کل کشور به عنوان مدعی العموم ورود کند و خواهش داریم این مسؤولیت را بیش از پیش جدی بگیرید در حوادث اخیر اخیر نیز وارد شوید؛ مردم کرد و بلوچ و اقوامی که در حراست از ایران هماهنگ هستند باید بدانند اگر بر آن ها ستمی رفت دستگاه قضایی در کنار آنان است.

وی با بیان اینکه ایران یک کشور یکپارچه است، عنوان داشت: راهپیمایی های سراسر کشور را طی این سالها رفته ام و دیدم که در سیستان و بلوچستان و سنندج حضور مردم چه اندازه پرشور است و مردم کرد و بلوچ بازوان نظام هستند و توطئه ها را خنثی می کنند؛ از کار بزرگ نیروهای امنیتی در کنترل کسانی که در شهادت مظلومانه خواهران و برادران ما در جوار حضرت شاهچراغ دست داشتند و دستگیر شدند، تشکر می کنم.

وی با اشاره به اینکه رکن بعدی، مدیریت مبتنی بر پایه وحیانی است، بیان کرد: قرآن مدل حکمرانی را در اندیشه دینی تعیین کرده است؛ همه باید مراقب باشیم و من باید مراقب الفاظ باشم و در محضر خدا سخن می‌گویم و چارچوب سخنم را وحی باید تبیین کند. یکی از مهم‌ترین اصول مدیریت وحیانی، مدیریت دانش‌بنیان است؛ هر مسئولی که تلاش را برای رسیدن درست به دانش در نظر نگیرد و تصمیم بگیرد، در پیشگاه خدا و مردم پاسخگوست.

امام جمعه موقت تهران گفت: تصمیمات در نگاه قرآن کریم باید دانش‌پایه باشد و ما در این حوزه با افق‌های مورد نظر فاصله داریم؛ چرا دانشگاه در خدمت مدیریت کشور نیست؟ چرا حوزه علمیه با ظرفیت علمی خود نقشه راه حرکت را تعریف نمی‌کند؟ دانشگاهیان، حوزویان و مسئولان باید پاسخ بدهند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد در ادامه سخنان خود با بیان اینکه باید کارها به اهلش سپرده شود، اظهار داشت: باید تمام اندیشه‌ی مدیران برای بسط عدالت در جامعه باشد؛ نظام سیاسی در طراز نهج‌البلاغه و قرآن کریم باید در مسیر عدالت حرکت کند.

ارسال نظرات