۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۵
کد خبر: ۷۲۳۵۸۸

آیین تلبس طلاب لرستانی با حضور آیت الله اعرافی برگزار شد

آیین تلبس طلاب لرستانی با حضور آیت الله اعرافی برگزار شد
آیت الله اعرافی با بیان اینکه عمامه نمادی برای مروجان شریعت و مبلغان معارف الهی است، گفت: همین عامل موجب شده دشمنان و معاندان دین و انقلاب به قداست عمامه توهین کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، آیت الله علیرضا اعرافی، شب گذشته در آیین تلبس طلاب مدارس علمیه لرستان، با عنوان رهپویان فقاهت که در دفتر امام جمعه خرم آباد برگزار شد، گفت: عمامه نمادی برای تبیین معارف الهی و دینی است.

مدیرحوزه های علمیه کشور افزود: عمامه نمادی برای مروجان شریعت و مبلغان معارف الهی است و همین عامل موجب شده دشمنان و معاندان دین و انقلاب به قداست عمامه توهین کنند.

وی عنوان کرد: لوازم رسالت عمامه داشتن علم، اخلاق، دانش، ادب اجتماعی، فضائل اخلاقی، کنش‌گری اجتماعی، جهاد در راه خدا، خدمت به مردم و تبلیغ معارف الهی است.

آیت الله اعرافی ادامه داد: آمادگی برای ایثار، شهادت، عشق و خدمت جهادی به مردم از دیگر وظایفی است که رسالت طلاب را دو چندان سنگین خواهد کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه عمامه پرچم برافراشته صیانت از اهداف اسلام و انقلاب است، گفت: طلاب و مبلغان باید قدر جایگاه خود را بدانند و نهایت اهتمام را در حفظ حرمت لباس روحانیت داشته باشند.

وی بیان داشت: علم، آگاهی و دانش هر چه بیشتر باشد، رسالت شخص سنگین‌تر خواهد شد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه درستکاری فرد عالم، برای او ثواب‌های دو چندان را ایجاد خواهد کرد و در مقابل، خطایش نیز، خطایی مضاعف خواهد کرد، افزود: علمی که تضمین کننده حیات ابدی بشر شود، مسئولیت انسان را مضاعف خواهد کرد.

وی گفت: حوزه‌های علمیه نهادهایی قارچ گونه نیستند که یک قرن یا دو قرن سابقه داشته باشند، بلکه حوزه‌های علمیه به شکل یک زنجیره مبارک و نورانی به عصر رسالت رسول خدا(ص) و امامت و ولایت ائمه معصوم(ع) متصل هستند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور از حوزه‌های علمیه به عنوان میراثی گرانبها و معنوی یاد کرد و گفت: در صیانت و حراست از این میراث والا نهایت تلاش خود را بکار گیریم.

آیت الله اعرافی تاکید کرد: طلاب باید با تواضع، فروتنی، بصیرت، شجاعت و خدمت به مردم رسالت خود را انجام دهند.

روحانیت تضمین کننده هویت و استقلال ایران است

مدیر حوزه های علمیه کشور با بیان اینکه در شناسنامه طلاب و مبلغان حوزه‌های علمیه تاریخ نورانی اسلام و قرآن ثبت شده است، خاطرنشان کرد: روحانیت نمادی تاریخی و تضمین کننده هویت و استقلال ایران است.

وی یادآور شد: در تولید علم، جریان سای فکری، استقلال و عظمت ایران و خدمت به مردم، نام روحانیت می‌درخشد.

آیت الله اعرافی بیان کرد: نام روحانیت در پدیده‌های گفتمان الهی، انقلابی و بازگشت بشر به ارزش‌های الهی و دینی همواره می‌درخشد.

وی در ادامه با بیان اینکه امروز گفتمان انقلاب اسلامی امواجی در عالم پدید آورده و راهی به سوی استقلال در برابر قدرت‌های استکبار را گشوده است، ادامه داد: همین عامل موجب خشم، بغض و کینه دشمنان نسبت به نظام جمهوری اسلامی شده است./۹۴۵۱/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات