۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۷۱۵۶۴۴
نماینده ولی فقیه در کاشان:

دشمن بی وقفه ایمان جوانان را بمباران می کند

دشمن بی وقفه ایمان جوانان را بمباران می کند
اصفهان - حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: دشمن نقطه قوت مسلمانان را که محرم و عزاداری برای امام حسین(ع) است را هدف قرارداده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی سه شنبه شب در مراسم چاووش محرم در روستای وادقان از توابع شهرستان کاشان با بیان اینکه امام می‌فرماید محرم و صفر اسلام را زنده کرد گفت: رضاخان سال‌های ۱۳۱۴ تا ۱۳۲۰ عزاداری امام حسین(ع) را تعطیل کرد، عمامه و چادر و عزای امام حسین را ممنوع کرد.

وی افزود: برخی امروز رضا خان و محمدرضا را تطهیر می‌کنند در حالیکه به دستور رضاخان مردمی که برای پاسداشت حجاب در مسجد گوهرشاد تجمع کردند با رگبار گلوله سربازان رضا خان به شهادت رسیدند و بیش از ۵۷ کامیون جسد از مسجد گوهرشاد خارج کردند که یکی از آن‌ها شهیده شهیده سیده محترم بانو سادات قاضیان فینی از کاشان است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با یادآوری برگزاری روضه‌های زیر زمینی در دوره رضا خان اظهار داشت: رضاخان با آگاهی از اثر روضه خوانی برای امام حسین(ع) برگزاری روضه خوانی را ممنوع کرده بود، چرا که می‌دانست شهادت امام حسین(ع) حرارتی را در قلوب ایجاد می‌کند که به هیچ عنوان خاموش شدنی نیست.

وی با اشاره به اینکه دشمن نقطه قوت مسلمانان را که محرم و عزاداری برای امام حسین (ع) است را هدف قرارداده است، گفت: آمریکا طی سال‌های ۳۵ تا ۴۰ در پاکستان برای تضعیف شیعه طرح ۲۰ ساله‌ای را به مرحله اجرا گذاشت.

نماینده ولی فقیه در کاشان ادامه داد: در این طرح که آن را سه دهه بعد علنی کرد به دنبال شکاف بین روحانیت و مداحان اهل بیت (ع) بود تا از این طریق سخنران برای جمعیت محدودی سخنرانی کند، اما مداح برای جمعیت انبوهی سینه زنی کند.

به گفته وی در این طرح شعور از عزاداری‌ها و هیئات مذهبی گرفته می‌شود و شور عزاداری جایگزین شعور عزاداری می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی متذکر شد: ایجاد اختلاف و تقابل بین عزادران توطئه دشمن و طراحی دشمن برای ضربه زدن اسلام ناب محمدی است.

وی افزود: در سال ۴۲ امام از ظرفیت عزای امام حسین استفاده کرد و با قدرت خود و پبکره عظیم روحانیت همه مردم را از جنایات شاه با خبر کرد.

نماینده ولی فقیه در کاشان با تأکید بر اینکه آنچه امروز توانسته اسلام را حفظ کند محرم و صفر است، گفت: امروز دشمن در داخل و خارج شبانه روز ایمان جوانان را بمباران می‌کند، اما غافل است که همه توطئه‌های آن‌ها با فرا رسیدن ماه محرم و صفر نقش بر آب می‌شود./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات