۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۷۲۳۶۳۷
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی خبر داد؛

سرمایه‌گذاری در طرح های زیارتی و گردشگری استان

سرمایه‌گذاری در طرح های زیارتی و گردشگری استان
حجت‌الاسلام آسوده گفت: در طرح توسعه امام‌زاده سید عباس(ع) بجنورد، اداره اوقاف و امور خیریه ۲ هزار و پانصد میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام عظیم آسوده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، امروز، در نشست مسؤولان فرهنگی استان، با اشاره به طرح توسعه امام‌زاده سید عباس(ع) بجنورد، اظهار داشت: این طرح بزرگ‌ترین طرح گردشگری، زیارتی، تجاری و تفریحی مرکز استان است.

وی افزود: توسعه امام‌زاده سید عباس(ع) در بجنورد با سرمایه‌گذاری 2 هزار و پانصد میلیارد تومانی اداره اوقاف و امور خیریه در خردادماه سال ۱۴۰۰ آغاز شد.

حجت‌الاسلام آسوده اضافه کرد: اداره اوقاف و امور خیریه این میزان از اعتبار را برای حوزه‌های فرهنگی که در چند فاز تعریف‌شده است، هزینه می‌کند.

وی ادامه داد: این طرح بر اساس نقشه اولیه باید در زمینی به مساحت ۳۲ هکتار اجرا می‌شد که ۹ هزار مترمربع از این اراضی از املاک موقوفه امامزاده، ۱۳ هکتار مربوط به شهرداری و ۱۰ هکتار نیز از املاک و اراضی خصوصی است.

حجت‌الاسلام آسوده تصریح کرد: در این طرح سه دستگاه میراث فرهنگی، شهرداری و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سهیم هستند و شهرداری بجنورد باید ۵۲ قطعه زمین را در این طرح آزادسازی کند و برای اجرای این کار نیاز به ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار است.

وی خاطرنشان کرد: هدف از اجرای این طرح افزون بر حفظ حرمت امامزاده سید عباس(ع)، تأمین فضایی برای نیاز گردشگری استان است به‌طوری‌که تمام کاربری‌های موردنیاز مسافران و زائران در این طرح لحاظ شده است.

حجت‌الاسلام آسوده اظهار داشت: موقعیت مکانی مناسب و دسترسی آسان به این محل سبب شده تا بسیاری از مراسم مذهبی یا ملی استان در این امامزاده برگزار شود و در ایام عزاداری‌های محرم و صفر محلی برای خیل عظیم جمعیت عزادار است.

وی افزود: همچنین این محل مکانی برای دفن اموات و شهدای شهرستان بجنورد است و روزانه تعداد زیادی از مردم به این مکان مراجعه می‌کنند مسؤولان کشوری هم پس از رسیدن به بجنورد پیش از برگزاری برنامه‌هایشان به زیارت قبور شهدا و امامزاده سید عباس(ع) مشرف می‌شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی هم‌افزایی و همکاری بین دستگاه‌های مرتبط با اجرای این طرح را ضروری دانست و گفت: برای اجرا شدن این طرح که به‌عنوان بزرگ‌ترین طرح گردشگری زیارتی، تجاری و تفریحی مرکز استان شناخته‌شده است باید تمام دستگاه‌های ذی‌ربط به میدان بیایند.

 گفتنی است، «امامزاده سید عباس ابن موسی بن جعفر(ع)» معروف به «امامزاده سید عباس» یا «معصوم زاده» بجنورد یکی از مقاصد مذهبی مرکز خراسان شمالی به شمار می‌رود./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات