۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۷۲۳۶۴۲
نماینده ولی فقیه در کاشان بیان کرد؛

جایگاه ویژه اقتصاد، تجارت و صادرات در آموزه های اسلامی

جایگاه ویژه اقتصاد، تجارت و صادرات در آموزه های اسلامی
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی به تبیین جایگاه ویژه اقتصاد، تجارت و صادرات در آموزه های اسلامی پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی ظهر امروز در دیدار مدیر کل گمرک استان اصفهان با اشاره به اینکه کاشان در ۱۴۰ گمرک رتبه ۲۴ را دارد، گفت: باید تلاش کرد تا این رتبه را به رتبه‌های یک رقمی ارتقاء داد.

وی با اشاره به اینکه دیدگاه ما به اقتصاد و صادرات باید براساس آیات قرآن باشد، افزود: خداوند در سوره مبارکه قریش شیوه‌های تجارت و اقتصاد را بیان کرده است از این رو مسائل اقتصادی پیامبراکرم(ص) و حضرت خدیجه(س) نشان دهنده این است که اقتصاد و تجارت و صادرات در اسلام جایگاه ویژه‌ای دارد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با بیان اینکه خداوند اقتصاد و امنیت را برای بندگان خود را تامین کرده است، گفت: سوره قریش بخشی از جایگاه صادرات و اقتصاد ما را بیان کرده است و یا در سوره مبارکه عادیات خداوند می‌فرماید انسان نسبت به مال حب شدیدی دارد.

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: از نظر اسلام مال خیر است، اما مالی که واجبات مالی آن «خمس و زکات» آن داده شده باشد در حالی که اگر حقوق اسلامی مال پرداخت نشود تبدیل به مهر داغ در جهنم خواهد شد.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب نیز با استناد به این آیات می‌فرماید، امروز تولید ثروت یک حسنه و یک عبادت است، از این رو جمهوری اسلامی ایران باید بهترین و با کیفیت‌ترین کالا را صادر کند چرا که کالای ایرانی دارای بار فرهنگی است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به اینکه تجارت سهم مهم فرهنگی در جمهوری اسلامی ایران دارد، یادآور شد: یکی از دلایل مسلمان شدن برخی از چینی‌ها رفتار پسندیده تجار مسلمان است که سبب شد به اسلام علاقمند و مسلمان شوند.

وی افزود: عهد و پیمان در اسلام به شدت مهم است و خداوند در سوره بقره نخستین صفت فاسقین را پیمان شکنی آن‌ها بعد از تعهد دانسته است و جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور مسلمان در تجارت و صادرات باید به عهد و پیمان‌های خود پایبند باشد.

نماینده ولی فقیه در کاشان یکی از ارکان دین شناسی را تفقه در دین و تقدیر معیشت و از دستورات دین اسلام اعلام کرد و گفت: وزرای جهاد کشاورزی و اقتصاد باید تقدیر معیشت داشته باشند و میزان تولید، مصرف و مازاد هر محصول را مشخص و صادرات کشور را بر اساس مازاد محصول تولید شده قرار دهند تا سبب بد عهدی کشور نشود./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات