۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۷۲۳۷۱۸
رئیس ستاد احیای زکات استان اصفهان:

مسؤولان باید برنامه ریزی کنند تا کاشان فقیر و نیازمند نداشته باشد

مسؤولان باید برنامه ریزی کنند تا کاشان فقیر و نیازمند نداشته باشد
اصفهان – حجت الاسلام رنجبر گفت: شهرستان برخوردار کاشان این استعداد و ظرفیت را دارد تا به عنوان مدینه فاضله و شهری بدون فقیر و نیازمند به کشور معرفی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام غلامحسین رنجبر ظهر امروز در دومین جلسه شورای زکات شهرستان کاشان در سال جاری، گفت: اغلب آیات نورانی قرآن در رابطه با زکات برای کمک و امداد رسانی به فقرا و محرومین است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان دارالمومنین کاشان با مردمی مومن و عالم پرور و شهری صنعتی و برخوردار در استان اصفهان است، افزود: مسؤولان باید برنامه ریزی کنند تا کاشان فقیر و نیازمند نداشته باشد.

رئیس ستاد احیای زکات استان اصفهان اظهار داشت: در شهرستان برخورداری مانند کاشان فقیری که نان شب نداشته باشد نباید وجود داشته باشد و یا بیماری که توان تامین هزینه درمان خودش را نداشته باشد نباید وجود نداشته باشد.

به گفته وی در شهرستان برخوردار کاشان نباید دانش آموزی توان پرداخت هزینه تحصیل نداشته باشد و یا دختری به دلیل نداشتن جهیزیه نتواند ازدواج کند.

وی یادآور شد: براساس آمار ارائه شده بالغ بر ۶ هزار خانواده در شهرستان کاشان تحت پوشش کمیته امداد هستند و تعدادی تحت پوشش بهزیستی هستند و برخی از نیازمندان نیز به دلایل مختلف تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی نیستند.

حجت الاسلام رنجبر با اشاره به وجود ۴۵۰ بیمار سالمند نیازمند حمایت، گفت: شهرستان کاشان به عنوان یک از قطب‌های بزرگ صنعتی کشور برای حل مشکلات نیازمندان و فقرا باید اهتمام ویژه داشته باشد تا مشمول عنایات خداوند باشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه شورای زکات روستائی یک نهاد مردمی است، اظهار داشت: زکات جمع آوری شده در روستا‌ها توسط شورای زکات روستا در روستا و برای مردم روستا هزینه می‌شود.

رئیس ستاد احیای زکات استان اصفهان تأکید کرد: شهرستان برخوردار کاشان این استعداد و ظرفیت را دارد تا به عنوان مدینه فاضله و شهری بدون فقیر و نیازمند به کشور معرفی شود./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات