۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۷۲۳۷۷۱
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

لازمه هدایت نوجوان، خودسازی مربیان است

لازمه هدایت نوجوان، خودسازی مربیان است
اصفهان ـ آیت الله طباطبایی نژاد گفت: لازمه هدایت نسل نوجوان، خودسازی فردی معلمان می باشد، زیرا نقش معلمین در هدایت نسل نوجوان غیر قابل انکار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، در دیدار با مدیر کل و معاونین آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: وضعیت ما در ایام کرونا باعث تعطیلی مدارس، مساجد و عملا مراکز فرهنگی کشور شد.

وی با بیان اینکه باید ببینیم آیا تعطیلی مدارس و مساجد در زمان شیوع کرونا امری صحیح بود یا نه، عنوان کرد: اما قطعا پیش بینی می شد که ضریب نفوذ فضای مجازی در بین دانش آموزان و نسل نوجوان در این ایام بیشتر خواهد شد و با وجود تعطیلی امور و مراکز دینی و فرهنگی، این امر معایبی در پی خواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان خاطرنشان کرد: نخستین مواجهه رسمی دشمن با انقلاب اسلامی ایران تحمیل جنگ هشت ساله بود که چنین جنگی با این هجمه و مدت زمان، در تاریخ بی سابقه است، ولی به مدد خداوند و ایستادگی ملت، مانع از تحقق اهداف شوم مستکبرین شدیم.

امام جمعه اصفهان به آیه شریفه «وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ وَمِنْ رِبَاطِ الْخَيْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّكُمْ وَآخَرِينَ مِنْ دُونِهِمْ لَا تَعْلَمُونَهُمُ اللَّهُ يَعْلَمُهُمْ...» اشاره کرد و افزود: این سفارش و توصیه اکید خداوند به مسلمین این است که چنان سیلی به دشمن بزنید که حتی آخرین دشمن جرأت مقابله با شما را نداشته باشد و خداوند در پی آن همه چیز به شما خواهد داد.

وی در ادامه اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران امروز نیز به چنین نتیجه ای دست یافته است و هیچ قدرتی حتی آمریکا به خود جرأت رویارویی مستقیم نظامی را با ایران ندارد، هدف اول و اخر حربه های آمریکا ،چون تحریم اقتصادی ایران و جدا کردن ملت از نظام جمهوری اسلامی ایران است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه علی رغم همه توطئه ها، نقشه ها و حربه های دشمن، انقلاب اسلامی ایران راه پیشرفت خود را طی کرده است و این یک پیروزی بزرگ است، تصریح کرد: گرچه منکر ضعف ها و مشکلات اقتصادی نیستیم اما اگر شرایط را با دوران رژیم شاهنشاهی مقایسه کنیم، متوجه تفاوت های چشمگیر خواهیم شد، در زمان پهلوی ۸۰ درصد مردم دچار فقر بودند و امروز شاید کمتر از ۲۰درصد دچار هستند که با این وجود ابن رقم هم زیبنده نیست.

وی ادامه داد: این پیشرفت ها و دستاوردها در زمینه آموزش و پرورش نظام نیز مشهود است، وضعیت زندگی و معیشتی معلمان فرهنگی ما اصلا قابل قیاس با دوران پیش از پیروزی انقلاب اسلامی نیست، امروز چرخ زندگی اغلب قریب به اتفاق آحاد جامعه، شاید با کمی سختی، ولی خوب می‌گذرد.

آیت الله طباطبایی نژاد تصریح کرد: یکی از مهمترین نکاتی که معلمان و مربیان باید برای نسل جوان و نوجوان و برای فرزندان ما در مدارس تشریح کنند این است که چه بوده ایم و چه شده ایم، پیشرفت ها باید توضیح داده شود.

وی در ادامه افزود: ایجاد تفرقه و اختلاف از کارهای اساسی دشمن است، جداسازی مردم از نظام اسلامی به هر نحو ممکن، از نقشه های اصلی دشمنان و جبهه مستکبرین بوده، در این اغتشاشات اخیر هم دشمن فرصت موج سواری بر روی اذهان دانش آموزان را علیه نظام و انقلاب و دین مغتنم شمرد و با ابزار فضای مجازی درصدد بهره‌برداری به نفع اهداف خود برآمد.

امام جمعه اصفهان عنوان کرد: دشمن در این اغتشاشات هرچه در اختیار داشت، علیه نظام جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی به کار بست، از هر تهمت، افترا، توهین و حربه ای رسانه ای و حتی بسیج کشورهای غربی علیه انقلاب اسلامی مضایقه نکرد.

وی با اشاره به اینکه فکر مسامحه و تساهل با دشمن و مستکبر ، فکری کاملا غلط و بر ضد دستورات دین است، چرا که قرآن کریم می فرماید، دشمنان از رسیدن حتی اندکی خیر به مسلمین ناراحت می شوند،گفت: دشمن فی ذاته برای ما خطر آفرین نیست، ولی آنچه که امروز خطر ساز است، تهمت و بی اعتمادی و اختلاف در درون جبهه خودی است.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: علی رغم همه نقشه ها، نظام جمهوری اسلامی ایران در این چند ماه اخیر اقداماتی کرد که باعث خشم استکبار جهانی شد، نخست اینکه با عضویت در سازمان همکاری شانگهای عملا تحریم های اقتصادی استکبار را خنثی کرد، دوم راهپیمایی ۲۰میلیون نفری اربعین حسینی در امنیت کامل و سوم سخنرانی شجاعانه آیت الله رئیسی در سازمان ملل که چهره تروریست پرور آمریکا را برای همه جهان ترسیم کرد.

مدیر حوزه علمیه اصفهان اظهار کرد: با همه اوصاف ، در این ایام رسالت مبلغین دینی و سپس معلمان و مربیان آموزش و پرورش بسیار سنگین است، اما امیر المومنین می فرماید«اگر کسی می خواهد هدایت قومی و گروهی را برعهده بگیرد ابتدا باید به قوام بخشی نفسش و رعایت تقوا بپردازد وگرنه هدایت افراد بدون هدایت خود اصلا میسر نیست».

امام جمعه اصفهان در ادامه خاطرنشان کرد: مدیران مدارس، معلمان و مربیان باید به این فرمایش امیرالمومنین توجه ویژه‌ای کنند و بدانند لازمه هدایت نسل نوجوان ، خودسازی فردی است، نقش معلمین و فرهنگیان در انسان سازی و هدایت نسل نوجوان و سرنوشت دانش آموزان بی بدیل و غیر قابل انکار است.

در ابتدای این دیدار، محمد رضا ابراهیمی مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان به تشریح و تبیین اقدامات انجام شده در طول یکسال گذشته پرداخت و گفت: درحال حاضر بالغ بر یک میلیون دانش آموز با همت بیش از ۱۱۰هزار معلم در استان تحصیل می کنند.

وی با بیان اینکه قطعا نسل نوجوان و‌جوان در راس برنامه های تهاجمات فرهنگی دشمن علیه انقلاب اسلامی ایران است، اذعان کرد: متاسفانه ایام کرونا و تعطیلی مدارس و مراکز دینی و فرهنگی همزمان با وابستگی در حد اعتیاد دانش آموزان به فضای مجازی شد که هیچ نظارت و کنترلی هم بر روی آن نیست.

مدیر کل آموزش و پرورش در پایان افزود: هیچ دورانی در تاریخ آموزش و پرورش ایران به سختی این ایام نبوده است،امروز دشمن با جنگ ترکیبی و جنگ شناختی علیه نسل نوجوان و احاد مردم پا به عرصه گذاشته است./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات