۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۷۲۳۸۵۲

پیام استاندار قم به مناسبت هفته کتاب و کتاب خوانی

پیام استاندار قم به مناسبت هفته کتاب و کتاب خوانی
استاندار قم تأکید کرد که کتاب عنصری بسیار با اهمیت و ارزش آفرین، میراث معنوی جاودان و سنگ بنای رشد و تعالی فرهنگ و تمدن بشری است.

به گزارش خبرگزاری رسا در قم، سید محمدتقی شاهچراغی، استاندار قم به مناسبت هفته کتاب و کتاب خوانی پیامی صادر کرد.

متن این پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

کتاب عنصری بسیار با اهمیت و ارزش آفرین، میراث معنوی جاودان و سنگ بنای رشد و تعالی فرهنگ و تمدن بشری است و این عنصر فرهنگی در آموزه های دینی ما مسلمانان از اهمیت خاصی برخوردار بوده و توجه به آن همواره مورد تاکید قرار گرفته است و نام بزرگان و نویسندگان زیادی بر تارک پرافتخار علم و ادب این سرزمین می درخشد. خوشبختانه قم جز استان هایی است که از نظر کتاب و کتاب خوانی و سرانه چاپ و نشر در وضعیت خوبی قرار دارد اما تا رسیدن به نقطه ایده آل و مطلوب و در شان استانی در تراز قطب فرهنگی و علمی کشور و جهان اسلام فاصله دارد و می طلبد با استفاده از همه ظرفیت ها در هفته کتاب و کتاب خوانی برای رسیدن به چنین جایگاه شایسته ای تلاش و برنامه ریزی کرد. 

فرصت را مغتنم دانسته فرارسیدن هفته کتاب و کتاب خوانی را به همه نویسندگان،ناشرین، کتابداران و دست اندرکاران حوزه چاپ و نشر و همه فعالان عرصه ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی تبریک عرض نموده و موفقیت همگی آنان را در این عرصه از درگاه خداوند منان مسالت دارم.

سید محمد تقی شاهچراغی

استاندار قم

ارسال نظرات