۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۸
کد خبر: ۷۲۳۳۸۸
استاندار قم مطرح کرد؛

نقش پررنگ بانوان قمی در تولید محصولات دانش بنیان و منحصر به فرد

نقش پررنگ بانوان قمی در تولید محصولات دانش بنیان و منحصر به فرد
استاندار قم گفت: در مجموعه‌های دانش بنیان استان قم حدود 2 هزار نفر فعالیت‌ دارند که حدود 32 درصد از این تعداد فعالین خانم هستند.

به گزارش خبرگزاری رسا، سیدمحمدتقی شاهچراغی استاندار قم به مناسبت روز دانش آموز در نشستی با دانش آموزان دختر نخبه قمی با اشاره به نقش عوامل مختلف در پیشرفت جوانان گفت: در کنار نقش محتوای درسی مناسب و دبیر و معلم خوب در پیشرفت جوانان اما قدرت تحلیل بیشترین اثرگذاری را خواهد داشت.

وی با بیان اینکه دختران دانش آموز نباید خودشان را دست کم بگیرند گفت: در قم ظرفیت‌های خوبی برای پیشرفت و تعالی دختران ما با تکیه بر باورها و اعتقاداتشان وجود دارد.

استاندار قم با اشاره به فعالیت 119 شرکت دانش بنیان در قم گفت: در این شرکت‌ها از تولید قطعات هلیکوپتر و ماشین آلات مختلف تا فعالیت‌هایی در حوزه فناوری نانو، شیمی و کشاورزی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه استان قم در برخی از صنایع و فناوری ها در کشور شاخص است، خاطرنشان کرد: در مجموعه‌های دانش بنیان استان قم حدود 2 هزار نفر فعالیت‌ دارند که حدود 32 درصد از این تعداد فعالین خانم هستند.

شاهچراغی با تاکید بر اینکه فضای لازم برای فعالیت خانم‌ها وجود دارد، تصریح کرد: در بخشی از صنایع شاهد حضور و فعالیت خانم‌هایی هستیم در شرایطی که آن صنعت در سطح کشور کم‌نظیر و یا حتی بی‌نظیر است.

وی در ادامه در پاسخ به برخی از گلایه‌های دانش آموزان نسبت به وضعیت مدارس، یادآور شد: متاسفانه مشکلاتی در این راستا وجود دارد و 30 درصد مدارس قم نیازمند نوسازی هستند ولی نباید این شرایط بهانه‌ای برای عدم پیشرفت دانش آموزان باشد.

استاندار قم در پایان نیز با اشاره به اقدامات انجام شده در طی یک‌سال گذشته گفت: خوشبختانه قدم‌های موثری در سطح استان برداشته شده است که امیدواریم این فعالیت‌ها ادامه‌دار باشد.

گفتنی است، در هفته جاری به مناسبت روز دانش آموز نشست صمیمی استاندار قم با دانش آموزان نخبه پسر قمی نیز برگزار شد.

ارسال نظرات