۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۷۲۳۸۷۴
یک مقایسه؛

رسانه و فضای مجازی، خط قرمز امنیت در ترکیه

رسانه و فضای مجازی، خط قرمز امنیت در ترکیه
اخیراً دو حمله تروریستی در منطقه اتفاق افتاد؛ یکی در شاهچراغ و دیگری در میدان تقسیم ترکیه. اما رسانه‌ها واکنش متفاوتی نسبت به این حادثه تروریستی داشتند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، اتفاقی که چند روز گذشته در میدان تقسیم ترکیه رخ داد، نشان داد رسانه به‌عنوان یکی از مهم‌ترین خط قرمزهای امنیت در ترکیه است. دستگاه‌های امنیتی ترکیه برای جلوگیری از جریحه دار شدن احساسات عمومی دستور ممنوعیت انتشار تصاویر این حادثه از سوی رسانه‌های رسمی و نیز دستور بسته شدن پیام رسان‌ها را دادند.

آن‌ها در برخورد با عوامل مرتبط با این حادثه، با جدیت و آمادگی تمام وارد عمل شدند. حتی سلبریتی‌های ترکیه نیز به جای تضعیف امنیت ملی ترکیه به دنبال این حادثه، یک صدا آن را به هموطنان خود تسلیت گفتند. هیچ فرد و رسانه‌ای جرئت نکرد که بگوید این عملیات تروریستی به دولت ترکیه ارتباط دارد.  

اتفاقی که در ترکیه رخ داد، نشان داد آن‌ها در اجرای بسیاری از مسائل بسیار دقیق‌تر و هوشمندانه‌تر عمل کردند. اینکه ترکیه در مقابل کودتاچیان، با قاطعیت عمل کرد و همه آن‌ها را تحت پیگرد قانونی قرار داد؛ اما از این سو می‌بینیم که در اوج یکی از مهم‌ترین فتنه‌های کشور یعنی فتنه 88 برخی از مسئولان و خواص به دلیل وابستگی‌های سیاسی خود، حاضر به موضع گیری و محکوم کردن فتنه گران نشدند.

بازخوانی حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ که داعش به‌طور رسمی مسؤولیت این حمله تروریستی را برعهده گرفت و نیز داعش برای اولین بار جهت اثبات دست داشتن در این حمله تروریستی، فیلم بیعت عامل خود و نیز تصاویر او پیش از اقدام به عملیات را منتشر نمود. اما در مقابل عده‌ای از کسانی که از همان روز اول فوراً درباره مرگ مهسا امینی موضع گرفته بودند، هیچ موضعی نسبت به این حادثه نگرفتند و از طرف دیگری برخی ایرانیان خائن با استدلال‌های مضحکی این حادثه را به دولت ربط دادند!

برخی رسانه‌ها و روزنامه‌های رسمی که ادعای مردمی بودن دارند مدت‌هاست از ابتدای این حوادث درباره اغتشاشات حاضر به استفاده از لفظ اغتشاش و آشوب نیستند و با وجود این میزان از حجم تخریب‌ها در سراسر کشور و تعداد قابل توجهی از شهدایی که برای امنیت کشور به شهادت رسیدند، هنوز صلاح را در این می‌بینند که یا بیانیه‌هایی برای آزادی جاسوس-خبرنگاران امضاء نمایند و یا پلیس را در برخورد با اغتشاشگران چنان خشن نمایش دهند که انگار مقصر اصلی همه خشونت‌ها، نیروهای امنیتی و انتظامی هستند.

رسانه خط قرمز امنیت در ترکیه

سمت راست: عامل بمب گذاری میدان تقسیم ترکیه با صورت کوفته شده

سمت چپ: عامل دوم و پشتیبان عملیات تروریستی و بمب گذاری در حرم مطهر حضرت شاهچراغ

نکته مهم دیگری که وجود دارد این است که دشمنان تلاش دارند نمایشی از خشونت و شکنجه‌های سخت را در زندان‌های ایران نمایش دهند. البته این افتخار جمهوری اسلامی ایران است که بدون شکنجه و خشونت زبان سرسخت‌ترین و حرفه‌ای‌ترین جاسوس‌های دشمن را از سرویس‌های جاسوسی مختلف باز می‌کند؛ اما تصاویر ابتدایی و بعدی که دولت ترکیه از عامل بمب گذاری در میدان تقسیم منتشر کرد، واضح میزان خشونت‌ها در بازجویی این عامل تروریست را نشان می‌دهد.

اینکه رسانه‌های معاندی مانند ایران اینترنشنال، بی بی سی، منوتو و ... حتی بسیاری از رسانه‌های بین المللی و نیز بسیاری از سلبریتی‌های مشهور هالیوودی که از ابتدا در ماجرای اغتشاشات ایران دخالت کردند و دق و دلی شکست‌های اربابان خود در منطقه را بر سر جمهوری اسلامی ایران خالی کردند، جرئت کمترین خبر منفی را علیه ترکیه نداشتند. آن‌ها حتی درباره استفاده از خشونت درباره یک تروریست بازداشتی سخن نگفتند.

قطعاً امروز تمام پیروزی‌ها و موفقیت‌های ایران در عرصه امنیت، مرهون پایبندی نیروهای انتظامی و امنیتی به مبانی دین و شرع و پشتکار آن‌هاست. آن‌ها مدت‌هاست به بهانه‌های مختلف تحت شدیدترین آماج دروغ و تهمت از سوی رسانه‌های معاند قرار دارند و خالصانه به خدمت خود افتخار می‌کنند. تصویر دویدن نیروهای انتظامی و امنیتی که در حرم مطهر حضرت شاهچراغ کلاهخود از سرشان می‌افتد و با شجاعت به تروریست تکفیری که احتمال حمل جلیقه انتحاری دارد، نزدیک می‌شوند و او را دستگیر می‌کنند، نباید از ذهن این مردم پاک شود و جای آن را تصویر خدانور لجه‌ای، یکی از خطرناک‌ترین قاچاقچیان بازداشت شده توسط نیروهای امنیتی بگیرد.

محمدحسین کتابی
ارسال نظرات