۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۷۲۳۹۳۱
نماینده ولی فقیه در کاشان مطرح کرد؛

راه های رسیدن به موفقیت در مسیر طلبگی

راه های رسیدن به موفقیت در مسیر طلبگی
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی به تبیین عوامل موفقیت در مسیر طلبگی پرداخت و احسان به والدین را یکی از این عوامل دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی صبح امروز در دیدار با طلاب مدرسه علمیه امام خمینی(ره) گرگان، گفت: قدر حضور و ورود خود به حوزه علمیه را بدانید.

وی افزود: امام زمان(عج) در بین همه مشاغل و انسان ها، شما طلاب را برای تدریس در حوزه علمیه انتخاب کرده و باید قدر خود را بدانید و از فرصت به دست آمده نهایت استفاده را برای درس خواندن در حوزه علمیه داشته باشید.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: برای رسیدن به موفقیت باید از کوتاه‌ترین راه استفاده کرد و یکی از بهترین میانبر‌ها برای رسیدن به موفقیت نماز اول وقت است چرا که نماز اول وقت سبب رسیدن به مقامات عالی می‌شود.

وی ادامه داد: نماز‌های سه گانه به ویژه نماز صبح را به جماعت اقامه کنید ضمن اینکه در فاصله بین نماز جماعت مغرب عشاء تا اقامه نماز جماعت صبح برای انسان ثواب احیاء منظور می‌شود.

نماینده، ولی فقیه در کاشان بر اقامه نماز اول وقت تأکید کرد و اظهار داشت: یکی از عوامل موفقیت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب و بزرگان دین اقامه نماز اول وقت است.

وی خدمت به والدین را کوتاه‌ترین و راه میانبر برای رسیدن به موفقیت دانست و به یک سقوط و یک صعود اشاره کرد و یادآور شد: بنی صدر تا جایگاه ریاست جمهوری ایران و فرماندهی کل قوا صعود کرد، اما چون نسبت به پدر بی ادب بود از ریاست جمهوری و فرماندهی کل قوا عزل و سقوط کرد.

به گفته وی امام خمینی(ره) نیز در کوتاه‌ترین زمان از یک طلبه ساده حوزه علمیه به مقام نائبی امام زمان(عج) صعود کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: کوتاه‌ترین راه موفقیت در حوزه علمیه احسان به والدین است، از این رو رفتار طلاب با والدین قبل از طلبگی با بعد از طلبگی باید متفاوت باشد.

وی با اشاره به روش های تحصیل و تدریس در حوزه علمیه افزود: روش فقهی شیخ عبدالکریم حائری در حوزه علمیه قم پیش مطالعه و پیش مباحثه قبل از درس استاد بود و این روش تدریسی یکصد سال قبل است که امروز برخی کشورهای پیشرفته به دنبال آن هستند.

نماینده ولی فقیه در کاشان از طلاب خواست ضمن اینکه در تحصیل علم و هوای نفس و عالم به زمان بودن جدیت داشته باشند در درس خواندن به حداقل‌ها اکتفا نکنند و در تحصیل علم در رشته خود متخصص و با تقواترین و دشمن شناس و بصیر باشند./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات