۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۷۲۳۹۳۴
آیت الله کریمی جهرمی:

در مقابله با فرق ضاله تشکیل مراکزی زیر نظر افراد فکور ضروری است

در مقابله با فرق ضاله تشکیل مراکزی زیر نظر افراد فکور ضروری است
آیت الله کریمی جهرمی گفت: در مقابله با فرق ضاله، تشکیل مراکزی زیر نظر افراد فکور، عمیق النظر، دانشمند و مطلع ضروری است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، جمعی از فعالان و نویسندگان عرصه بهایی پژوهی با آیت الله کریمی جهرمی دیدار کردند.

در ابتدای این جلسه، پس از ارائه گزارش توسط حجت الاسلام والمسلمین طارمی و آقای فخاری، آیت الله کریمی جهرمی با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم حضرت آیت الله صافی گلپایگانی، اشراف و غیرت دینی در مسائل فرق ضاله مخصوصا بهائیت را کم نظیر دانسته و مبارزات علمی ایشان با این فرقه را مایه درس و عبرت همگان شمردند.

وی با تقدیر و تشکر از فعالان این عرصه گفت: از گزارش فعالیت های شما و خدماتتان در عرصه شناخت و مبارزه با فرق ضاله بسیار خوشحال شدم. این راهی که شما انتخاب کردید، مسیر مهمی است و برای نسل فعلی، در برابر هجمه تبلیغاتی دشمن، از ضروریات می‌باشد.

آیت الله کریمی جهرمی، تشکیل نهادها و مراکزی برای مقابله با فرق ضاله مخصوصا بهائیت را بسیار لازم دانسته و افزود: جامعه ی امروز ما با توجه به حجم عظیم تبلیغات، نیازمند مراکزی است که زیر نظر افراد فکور، عمیق النظر، دانشمند و مطلع اداره شود تا در برابر اقدامات گسترده ای که توسط این گروه انجام می شود، مردم را هدایت نمایند و بحمدالله هیئت علمی که امروز در خدمتشان هستیم گوی سبقت را از دیگران ربوده اند و با توکل به خدا و استعانت از حضرت ولی عصر ارواحنافداه بهتر از قبل منشا خیر خواهند بود.

وی در قسمت دیگری از بیانات خود اظهار کرد: باید تلاش کرد مطالبی که در مقابله با این فرقه ضاله ارائه می شود مطالب عوامانه و سست نباشد بلکه مبتنی بر استدلال و نشان دادن نقاط ضعف این گروه باشد تا وقتی گروه های مختلف به این استدلال برخورد کردند به آسانی آن را بپذیرند.

آیت الله کریمی جهرمی با اشاره به بخشی از سیره اهل بیت(ع) در مقابله با منحرفان، بیان کرد: با شناخت دقیق از مخاطبان بکوشید در این مسیر نوشته ها و مقالات در عین استدلالی بودن در کمال متانت و ادب نگارش شود  گاهی اوقات خروج از مسیر اخلاق و ادب، باعث از بین رفتن منطق و استدلال فرد می شود.

وی در ادامه، به بیان بایدهای اخلاقی فعالان این عرصه پرداخته و فرمودند: نکته اول و اصلی در این راه این است که خود را برای خدا خالص کنیم که اگر این طور شود وعده الهی حتمی است (و کفی برّبک هادیاً و نصیراً) انسان باید خودش را برای خدا خالص کند و از این مبارزاتی که می‌کند، مطالبی که می‌نویسد، انتشار کتب علمی که دارد، حتی ملاقات‌هایی که می‌کند، واقعاً دنبال این باشد که نام خدا و معنویات و مکرمت‌ها در جامعه گم نشود.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت مشورت با اهل فن افزود: نکته دوم این است که شما به عنوان جامعه نخبگان و همه افرادی که در ردیف اول جامعه مسئولیت اداره مردم را به عهده دارند باید در کنار فعالیت‌های علمی و اجتماعی خود، با مشورت از اهل فن و افرادی که در امور مربوط سررشته دارند و دقیق النظر و خیرخواه هستند بکوشید تا خروجی مباحث در بخش های گوناگون بی عیب و نقص و مفید برای جامعه شود.

آیت الله کریمی جهرمی در پایان سخنان خود، دلسوزی و خیرخواهی را از دیگر ویژگی‌های فعّالان این عرصه برشمرد و افزود: سومین نکته ی مهم برای نخبگان در این مسیر این است که این راه، راه هدایت جامعه است. اگر جامعه حس کند که شما و نوشته‌هایتان بر اساس ارشاد و خیرخواهی است وجدانشان قبول نمی‌کند که از راه مقابله وارد شوند و همانطور که موارد زیادی مشاهده شده ، این نوع رفتار باعث سعادت افراد گردیده و آثار خوبی خواهد داشت.

ارسال نظرات