۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۷۲۳۹۴۲
بهادری جهرمی:

آیین‌نامه‌‌ای برای توسعه صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان به تصویب هیئت وزیران رسید

آیین‌نامه‌‌ای برای توسعه صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان به تصویب هیئت وزیران رسید
سخنگوی دولت گفت: به منظور حمایت و تسهیل سرمایه گذاری و توسعه صادرات شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان آیین نامه‌ای به تصویب هیئت وزیران رسید.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت گفت: در راستای حمایت از صادرات محصولات تولیدی کشورمان به ویژه در حوزه تولید بخش خصوصی و غیردولتی، آیین نامه در جهت ارتقای مشارکت فعالان اقتصادی در زنجیره تولید بین المللی به تصویب هیات وزیران رسید که مطابق این آیین نامه وزارت صنعت، معدن و تجارت و برخی دستگاه دیگر مکلف شدند از تولیدکنندگانی که محصولات داخلی را با استانداردهای روز جهانی تولید می‌کنند، حمایت کنند.

بهادری جهرمی تصریح کرد: همچنین به طور خاص به منظور حمایت و تسهیل از سرمایه گذاری و توسعه صادرات شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان در راستای شعار سال و همچنین در راستای اجرای تکالیف مقرر در ماده ۱ قانون جهش تولید دانش بنیان، آیین نامه دیگری به تصویب هیئت وزیران رسید که هم سرمایه‌گذاری و هم صادرات را برای شرکت ها و موسسات دانش بنیان تسهیل و تقویت کند.

سخنگوی دولت اظهار کرد: هیأت دولت با عضویت وزیر اقتصاد به‌عنوان یکی از نمایندگان هیأت وزیران در شورای‌عالی کار موافقت کرد که با توجه به آثار متعدد تصمیمات این شورا، آقای خاندوزی جایگزین آقای دوستعلی شد.

بهادری جهرمی درباره یکی دیگر از مصوبات هیأت دولت در زمینه ارز، بیان کرد: در نشست امروز آیین‌نامه اجرایی مربوط به بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی کشور به تصویب رسید و قرار شد کارگروه مربوطه در دبیرخانه‌ی بانک مرکزی تشکیل شود. با احتساب صادرات در حوزه‌های انرژی، نفت و گمرک، تراز تجاری ما به شدت مثبت است و بسیار بیشتر از واردات، صادرات داریم.

سخنگوی دولت ادامه داد: این آیین‌نامه به‌منظور مدیریت این اقلام صادراتی و ارزهایی که از آن برمی‌گردد و یکپارچگی بیشتر آنها تصویب شده که امیدواریم در مدیریت ارز موثرتر از گذشته باشد.

ارسال نظرات