۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۷۲۴۰۱۹
در راستای توسعه و ترویج فرهنگ نماز؛

جشنواره «نماز، پلی به آسمان» برگزار می‌شود

جشنواره «نماز، پلی به آسمان» برگزار می‌شود
حجت‌الاسلام احمدی فرد از برگزاری جشنواره دانش‌آموزی «نماز، پلی به آسمان» در شهرستان‌های استان خراسان شمالی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی،حجت‌الاسلام رضا احمدی فرد، مدیر ستاد اقامه نماز استان خراسان شمالی، امروز، در نشست مسؤولان فرهنگی استان، از برگزاری جشنواره دانش‌آموزی «نماز، پلی به آسمان» در شهرستان‌های استان خبر داد و اظهار داشت: این جشنواره باهدف ترویج و توسعه فرهنگ نماز در بین دانش آموزان برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشنواره با همکاری ستاد اقامه نماز و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در تمام مقاطع تحصیلی ابتدایی، راهنمایی، متوسطه اول و دوم برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام احمدی فرد اضافه کرد: این جشنواره با موضوع نماز در هفت رشته هنری و در هفت شهرستان استان و هر شهرستان یک مسابقه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: مسابقه سرود در شیروان، نقاشی در فاروج، شعر در اسفراین، خوشنویسی در مانه و سملقان، دل نوشته ادبی در راز و جرگلان، قصه‌گویی در گرمه و مسابقه اذان در جاجرم برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام احمدی فرد با بیان اینکه مهلت شرکت در مسابقه و ارسال آثار از دهم آبان تا دهم آذرماه سال جاری است، تصریح کرد: در پایان به نفرات برتر هر رشته جوایزی اهدا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برای شرکت در این جشنواره علاقه‌مندان می‌توانند بر اساس رشته‌های اعلام‌شده به ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های محل سکونت خود مراجعه کنند.

حجت‌الاسلام احمدی فرد با تأکید بر ضرورت توسعه و ترویج فرهنگ نماز، اظهار داشت: نماز‌ برترین عبادات و کـانون ارتـباط انسان با خداوند است.

وی افزود: اهمیت اقامه نماز به‌ویژه نماز اول وقت در سطح جامعه به‌ویژه در بین نوجوانان و جوانان بر هیچ‌کس پوشیده نیست؛ چراکه نماز یکی از راه‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

 مدیر ستاد اقامه نماز خراسان شمالی گفت: در زمان فعلی و با توجه به گرفتاری پیش‌آمده برای جامعه بشری تنها راه به دست آوردن آرامش و کاستن آسیب‌های این بلای جهان‌شمول ارتباط باخدا و پناه بردن به خداوند با نماز است./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات