۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰
کد خبر: ۷۲۳۵۷۴
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

تخریب مساجد و نهادهای فرهنگی برنامه هدفمند دشمن است

تخریب مساجد و نهادهای فرهنگی برنامه هدفمند دشمن است
حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوری گفت: تخریب مساجد و نهادهای فرهنگی برنامه هدفمند دشمن است که به دست عده‌ای اغتشاشگر و فریب‌خورده صورت گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی بجنورد که با حضور مردم نمازگزار در مصلای امام خمینی(ره) مرکز استان برگزار شد، اظهار داشت: تخریب مساجد، نهادهای فرهنگی و دفاتر ائمه جمعه و حمله به نمازگزاران کار افراد دست‌نشانده است.

وی افزود: هدف دشمنان در این اغتشاشات این بود که با استفاده از این افراد دست‌نشانده و اخبار دروغ که توسط رسانه‌های آن‌ها منتشر می‌شد فضای ایران را ملتهب و ناامن کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوری اضافه کرد: دشمنان در این اغتشاشات اهداف از پیش تعیین‌شده و جدیدی را در پیش‌گرفته و تلاش کردند با جریان سازی و اخبار دروغ افکار و اندیشه جامعه بویژه نوجوانان و جوانان را تغییر دهند.

وی ادامه داد: دشمنان در این اغتشاشات حتی به دانش آموزان هم رحم نکرده و با سوءاستفاده از احساسات آن‌ها تلاش کردند تا این دانش آموزان بی‌گناه و معصوم را هم با خود همراه کنند.

امام‌جمعه بجنورد تصریح کرد: اینکه فکر کنیم دشمنان بی‌برنامه و هدف این اغتشاشات را مدیریت کردند اشتباه است؛ چراکه آن‌ها با برنامه‌ریزی و اهداف از پیش تعیین‌شده وارد میدان شده و حوادث ناگواری را رقم زدند.

وی خاطرنشان کرد: در این اغتشاشات عده‌ای از افراد بی‌دین و ایمان هم از داخل کشور دشمنان را همراهی کرده و با تخریب مساجد و نهادهای فرهنگی و همچنین اموال عمومی به اقتصاد کشور ضربه زدند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوری افزود: تمامی این اغتشاشات و تخریب‌ها به‌صورت هدفمند و با برنامه‌ریزی دشمن شکل گرفت و ما تخریب اموال عمومی و آتش زدن وسایل نقلیه که با پرداخت مالیات مردم به شهرداری‌ها همراه است به‌شدت محکوم می‌کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: نمی‌توان اغتشاشگران را که به دنبال ایجاد خسارت به ایران اسلامی و تضعیف نظام اسلامی هستند افرادی مطالبه گر دانست؛ چراکه جوان مطالبه گر به دنبال رشد، توسعه و پیشرفت جامعه است./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات