۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۷۲۲۸۴۵
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

اغتشاشگران باید پاسخگوی خسارات وارده به اموال عمومی باشند

اغتشاشگران باید پاسخگوی خسارات وارده به اموال عمومی باشند
حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوری گفت: اغتشاشگران نباید فکر کنند که‌ ترمیم این خسارت‌ها از بودجه دولت تأمین می‌شود و آن‌ها در قبال این خرابکاری‌ها هیچ مسؤولیتی ندارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا نوری، امروز، در آیین افتتاح طرح «لاله‌های روشن» در دبیرستان فرزانگان بجنورد با اشاره به اغتشاشات اخیر، اظهار داشت: هدف دشمن در اغتشاشات اخیر کاملاً مشخص و واضح بود.

وی افزود: اغتشاشگران در اغتشاشات اخیر خسارت‌های زیادی به اموال عمومی وارد کردند به‌طوری‌که در یک‌شب بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان ضرر به اموال عمومی استان وارد شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوری اضافه کرد: اغتشاشگران نباید فکر کنند که‌ ترمیم این خسارت‌ها از بودجه دولت تأمین می‌شود و آن‌ها در قبال این خرابکاری‌ها هیچ مسؤولیتی ندارند بلکه باید پاسخگوی خسارت‌ به بیت‌المال باشند.

وی ادامه داد: اغتشاشگرانی که در این اغتشاشات متأسفانه مساجد و اموال عمومی را آتش زدند باید بدانند صدمه به بیت‌المال جریمه سنگینی دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوری با اشاره به انواع جنگ‌ها در سیستم بین‌الملل، تصریح کرد: جنگ نظامی، جنگ فرهنگی، جنگ اقتصادی و سیاسی جنگ‌هایی است که تاکنون ملت ایران از آن سربلند بیرون آمده است.

وی خاطرنشان کرد: به‌عنوان‌مثال جنگ تحمیلی نمونه‌ای از جنگ نظامی بود که بسیاری از کشورهای منطقه با دشمنان همکاری کردند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوری افزود: در جنگ تحمیلی دشمنان تلاش کردند تا با توطئه به انقلاب اسلامی ضربه زده و ایران اسلامی را تکه‌تکه کنند ولی با جان‌فشانی و از خود گذشتی رزمندگان اسلام به اهداف پلیدشان دست نیافتند.

وی اضافه کرد: امروزه دشمنان تلاش می‌کنند تا با جنگ اقتصادی اقتصاد کشور را که در مسیر توسعه قرارگرفته نابود کرده و به این طریق به‌نظام اسلامی ضربه بزنند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: در جنگ فرهنگی هم دشمنان تلاش می‌کنند تا فرهنگ عشق و ایمان را جایگزین فرهنگ جنگ‌طلبی خودشان کنند که اغتشاشات اخیر نمونه بارز این رفتار مذبوحانه آن‌ها بود.

گفتنی است، طرح ملی لاله‌های روشن یکی از برنامه‌های مهم آموزش‌وپرورش در مدارس برای آشنا کردن دانش آموزان بافرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات