۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۶۳۲۲۸۶
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

یوم‌الله ۹ دی نقطه عطف تاریخ انقلاب و نظام اسلامی است

یوم‌الله ۹ دی نقطه عطف تاریخ انقلاب و نظام اسلامی است
امام جمعه بجنورد گفت: یوم‌الله نهم دی نقطه عطفی در تاریخ انقلاب و نظام اسلامی است؛ به‌گونه‌ای که تاریخ انقلاب و نظام به قبل و بعد از این‌ رویداد قابل‌تقسیم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی،  حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در جمع مسؤولان استانی، با اشاره به در پیش بودن یوم‌الله 9 دی، اظهار کرد: نهم دی سال 88 نقطه عطفی در تاریخ انقلاب و نظام اسلامی بود.

وی افزود: نقطه عطف را به زمان به‌یادماندنی مرحله‌ای که در آن جهت یا سرعت یک حرکت تغییر پیدا می‌کند گفته‌اند و ایام‌الله در لسان قرآن و روایات، همان نقطه‌های عطف هستند؛ مقاطع زمانی که تاریخ را به قبل و بعد از خود تقسیم می‌کنند؛ مانند نقطه بالای یک تپه‌اند که هم به چشم می‌آیند و هم با رسیدن به آن ادامه راه هموارتر می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: ۲۲ بهمن، روزی است که تاریخ ایران را به قبل از انقلاب و بعد از انقلاب تقسیم می‌کند. سوم خرداد از همین قبیل است که جنگ را به دو بخش قبل از سوم خرداد و بعد از سوم خرداد تقسیم می‌کند و نهم دی نیز این‌چنین است؛ زیرا ۹ دی روزی است که تاریخ انقلاب را به قبل و بعد از خود تقسیم می‌کند.

وی با بیان اینکه نهم دی روزی است که خورشید قدرت الهی از افق محبت حسینی جلوه‌گر شد و فضای مه‌آلود فتنه و ابرهای ابهام و غبارهای تردید را کنار زد، ادامه داد: اکنون ده سال از ۹ دی سال 88 می‌گذرد و ما همچنان به درس‌ها و عبرت‌های فتنه ۸۸ و ۹ دی ۸۸، نیازمندیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: اگر هشت سال دفاع مقدس در مقابله با تهاجم سخت، بنیاد حفظ آثار می‌خواهد هشت ماه دفاع در مقابل فتنه نرم نیز بنیاد حفظ آثار می‌خواهد؛ ازاین‌رو باید از آن حراست کنیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: به واسطه عبرت آموزی از فتنه 88 بود که اغتشاشات اخیر با هدایت رهبری و همت مردمی، آشوب‌ها در ۴۸ ساعت برچیده شد و سران این آشوب‌ها دستگیر شدند./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۳
در اغتشاشات اخیر دشمن از اعتراض به جای مردم سواستفاده کرد و قصد داشت از این فرصت با استفاده از نیروهای آماده خود برای ضربه زدن به نظام استفاده کند.
0
0