۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۷۲۴۲۰۶
آیت الله کعبی:

انقلاب اسلامی روز به روز قوی تر شده و تداوم خواهد داشت

انقلاب اسلامی روز به روز قوی تر شده و تداوم خواهد داشت
مسئولین مرکز بسیج اساتید مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم با نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، مسئولین مرکز بسیج اساتید مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم با آیت الله کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری دیدار و گفت‌وگو کردند.

آیت‌الله عباس کعبی در این دیدار با اشاره به شعارهای دهه ۶۰ به دو جریان حق و باطل اشاره و بیان کرد: انقلاب اسلامی امتداد نهضت رسول الله و امتداد پیام غدیر و امتداد مکتب عاشورا است که در مسیر انتظار حقیقی حضرت حجت بن الحسن عجل الله تعالی فرجه الشریف خورشید فروزان اسلام ناب محمدی را بر اساس مکتب اهل بیت علیه السلام در دوران معاصر در ایران طلوع کرده است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه افزود: این بار به جای رسول الله و در جای رسول الله و به عنوان جانشین رسول الله، امام خمینی پرچم اسلام را بر افراشت و به جای مردم صدر اسلام مردم ایران و ایران اسلامی و انقلاب اسلامی موج اسلام ناب در سطح جهان طنین انداز شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: انقلاب اسلامی ایران در طول این سال ها با همه فرازها و فرودها پستی ها و بلندی ها توطئه ها و سختی ها و برنامه ریزی های دشمن انقلاب اسلامی قوی تر شده و در مقابل آمریکا و اسرائیل ضعیف تر و ما یک امتداد راهبردی در منطقه پیدا کردیم و در سطح جهان به یک قدرت نوظهور جهانی تبدیل شده ایم.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه افزود: در اساس این نگاه کلان چند نکته وجود دارد. نکته اول و مهم این است که انقلاب اسلامی تداوم پیدا خواهد کرد و ملت ایران این لیاقت را پیدا می کنند که این انقلاب و پرچم را تقدیم صاحب الامر حجت بن الحسن ارواحنا له الفدا کنند.

وی ادامه داد: در این مسیر بعضی ها موفق می شوند و لیاقت پیدا می کنند که سر بازی کنند تا شهادت و بعضی ها هم این لیاقت را از دست می دهند و سقوط می کنند قرآن کریم می فرماید فمن نکس انما ینکس علی نفسه... هر کس که جدا بشود به خودش لطمه زده این انقلاب واقعاً آسیب نمی بیند ضد ضربه است.

انقلاب اسلامی روزبه روز قوی تر شده و تداوم خواهد داشت

آیت الله کعبی افزود: نکته دوم راه های تحقق اهداف و وظایف ماموریت ها و برنامه های انقلاب اسلامی بر اساس هدایت ها و خط فرمان ولایت و رهبری عزیزمان است که برای تحقق آن چند کار باید انجام دهیم، کار اول که نیاز داریم به نظریه اجتهادی تمدن ساز متناسب با مقتضیات زمان و فکر و اندیشه صحیح بر پایه اسلام ناب و مکتب اهل بیت علیه السلام و بسط حقایق دینی ارزش های الهی بر پایه اجتهاد این را ما نیاز داریم چرا به این نیاز داریم چون انقلاب ما اسلامی است انقلاب ایدئولوژیک است انقلاب های ایدئولوژیک برای آن که در مسیر به مانند همیشه باید تولید اندیشه داشته باشند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر تحقق اندیشه ناب، گفت: در دوران معاصر امام خمینی رحمت الله علیه این اندیشه را تولید کرد و بعد از امام خمینی رحمة الله علیه رهبر عزیز این پرچم تولید اندیشه را به دست گرفت و متفکران بزرگی هم بودند مثل شهید مطهری مثل شهید بهشتی مثل مرحوم علامه مصباح یزدی مثل آیت الله جوادی. در دهه ۵۰ انقلاب شد در دهه شصت تا زمانی که بودند و انقلاب جلو رفت و در دهه ۷۰ به بعد پرچم این اندیشه به دست خود مقام معظم رهبری است اما رهبری در کنارش یک ستارگانی درخشیدند مثل آیت الله مصباح.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به رسالت روحانیون در عصر حاضر، بیان داشت: یکی از رسالت های ما تولید مستمر اندیشه است و در بعد اعتقادی در بعد ارزشی در بعد رفتاری و این اندیشه ناب که امتداد اندیشه امام خمینی رحمة الله علیه و امتداد اندیشه رهبر معظم انقلاب است باید از طریق رسانه ها و از طریق سخنرانی ها و از طریق خطبه های جمعه و از طریق ارتباط با اقشار گوناگون تبیین بشود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه افزود: جهاد تبیین متوقف تولید اندیشه است و ما نیاز به آن، روحانیت و حوزه های علمیه باید عقبه تئوریک نظام اسلامی باشند ما به همچنین اندیشه ای نیاز داریم این نیاز اولین برای تحقق این مسیر نیاز دوم تحقق این مسیر تداوم علم و فناوری است منتها علم و فناوری تراز انقلاب اسلامی.

وی در ادامه به ابعاد مختلف وظیفه مرکز بسیج اساتید جهت ضرورت تبیین حضور مردم اشاره کرد و گفت: این که ما بتوانیم مردم را به صحنه بیاوریم نیاز داریم به خط فرمان که بتواند هماهنگ کننده باشد سازماندهی بکند شبکه‌سازی کند و راهبرد بنویسد و برنامه‌ریزی کند عملیات و رویکرد راهبردی هم نیاز است و این هم یکی از ماموریت های بسیج اساتید و حوزه ها باید باشد.

آیت الله کعبی بیان داشت: باید نسبت به صحنه آوردن طلاب و تشکیل لشکر جهاد تبیین و شکاف شبکه‌سازی کشوری کار شود این هم یک میدان است و این میدان را نباید دست کم گرفت.

وی خطاب به مسئولین مرکز بسیج اساتید مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم گفت: از تمام زحمات و تلاشهای مرکز بسیج اساتید به ویژه در مسئله جهادتبیین تشکر میکنم. ما دعاگویتان هستیم و سرباز کوچکی هستیم که در این مسیر بتوانیم خدمت و عمل کنیم و واقعاً بزرگترین نعمت در این دوران که عرض کردم نعمت بی بدیل ولایت فقیه است که از لحاظ نظری عینی ولایت فقیه در رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه ای حفظ الله که الحمدالله هم با حکمت و با تدبیر هم با فقاهت و علم و درایت هم با عدالت فرزانگی هم با سعه صدر و مردم‌داری هم با نگاه به افق های آینده هم امید آفرینی در مردم و تلاش بر تعمیر امت و امامت این مسیر سرافراز را جلو می‌برد.

انقلاب اسلامی روزبه روز قوی تر شده و تداوم خواهد داشت

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: آن شاالله شاهد این باشیم که این پرچم اقتدار و عزت و پیشرفت و شکوفایی مادی و معنوی ایران اسلامی با دستان با کفایت رهبری تقدیم حضرت بقیه الله اعظم بشود،ان‌شاءالله.

این استاد سطوح عالی حوزه در ادامه به بحث اهمیت علم و عمل اشاره کرد و گفت: علم تراز انقلاب اسلامی علم ترکیب یافته با ایمان است علم منهای ایمان میشود غرب گرایی. وی گفت: تلفیق ماهرانه علم و ایمان هنر امام و رهبری است و این اتفاق بزرگ باید داخل دانشگاه ها بیفتد تلفیق ماهرانه علم و ایمان برای اینکه تلفیق ماهرانه در دانشگاه راه بیفتد باید چند اتفاق بیفتد. اتفاق اول وحدت حوزه و دانشگاه بر پایه آرمان های مشترک و فلسفه وجود نهاد رهبری در دانشگاه ها و فلسفه وجود دروس معارف اسلامی و فلسفه حضور روحانیت در دانشگاه ها و فلسفه وجود موسسه پژوهشی حوزه و دانشگاه که قبلاً دفتر همکاری حوزه و دانشگاه بود این اتفاق باید بیفتد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به وظایف مرکز بسیج اساتید مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم در این زمینه، گفت: رسالتی که در این زمینه بر عهده بسیج اساتید است اساتید حوزه علمیه طراحی راهبردی و برنامه ریزی و عملیاتی کردن وحدت اساتید حوزه و دانشگاهیان متعدد است. ۶ ماه قبل از ارتحال امام راحل رحمت الله علیه ایشان فرمودند قویترین نیاز و اصلی ترین نیاز اتحاد دانشجو و طلبه است که در سطح بالا استاد و روحانی این اتفاق مبارک اگر اتفاق بیفتد نه در قالب همایش ها و سخنرانی ها عرض کردن طرح راهبردی برنامه ریزی و عملیات این اگر اتفاق بیفتد ضلع تداوم انقلاب تضمین می شود یعنی علم و فناوری تراز انقلاب اسلامی پس یک نظریه اجتهادی تمدن ساز متناسب با مقتضیات زمان دوم علم و فناوری تراز انقلاب اسلامی که ترکیبی از علم و ایمان است و سوم که ما بهش نیاز داریم و خیلی مهم است حکمت و تدبیر و مدیریت و کارآمدی نظام اسلامی در بخش حکمت و تدبیر و مدیریت و کارآمدی است.

وی گفت: چند مطلب را باید برای این مردم تامین کرد ۱ امنیت و اقتدار ۲ عدالت سه آرامش و رفاه از امام صادق علیه السلام روایت است ثلاثة أشیاء یحتا جون الناس علیها سه چیز است که مردم به آن نیاز دارند بدون استثنا امنیت عدالت و آرامش رفاه و معیشت این سه تا کار نظام اسلامی است در بخش مدیریتی بخش مدیریتی که می گوییم یعنی مجلس قوه مجریه قوه قضاییه مجمع تشخیص مصلحت نظام یعنی قوای عمومی کشور ما باید ببیند آسیب هایی که در این زمینه وجود دارد چگونه است و آنها را چگونه برطرف کند.

آیت الله کعبی با اشاره به موفقیت‌های دولت سیزدهم بیان کرد: خوشبختانه در دولت سیزدهم مسیر امید آفرینی و مسیر تقویت اتحاد بین ملت و نظام هموار شده منتها در این زمینه هم حوزه کمک بکند و آسیب ها را برطرف کند به ویژه در بخش چابک‌سازی ساختار استفاده از منابع انسانی مناسب تقویت نیروی انسانی درست دولت و عملیاتی کردن برنامه هایی که مردم ببینند که مشکلاتشان دارد حل میشود این هم مطلب سومی که باید حل بشود و اگر این را ما حل نکنیم در آینده ما به ویژه در انتخابات ها ممکن است آن نتیجه مطلوب بایسته را نگیریم انتخاباتی در پیش است سال آینده سال ۱۴۰۲ انتخابات مجلس شورای اسلامی انتخابات خبرگان و این مدیریت و کارآمدی پیش نیاز مشارکت حداکثری مردم هست این مطلب سوم اینکه معما مورد نیاز است.

وی در ادامه افزود: مطلب چهارم برای تحقق اهداف و ماموریت ها و وظایف مطلوب انقلاب در مسیر رشد و تعالی و شکوفایی اقتدار امنیتی دفاعی و نظامی است در این زمینه متولی این کار نیروهای مسلح هستند که خوشبختانه به برکت قطعه نورانی هشت سال دفاع مقدس و هویت ساز شد برای ملت ایران به برکت شهدای سرافراز و برکت شخصیت هایی مانند شهید عارف بزرگ شهید تهرانی مقدم شهید فخری زاده و این بزرگان ما در این زمینه واقعاً الان ما در مسئله پهپادی حرف اول را میزنیم ما قدرت پهپادی کشور دوم یا سوم جهان هستیم و همین قدرت بازدارنده باعث شده که قدرت های شیطانی در جهان مثل آمریکا و رژیم صهیونیستی و دنباله‌های آنها در منطقه به فکر جنگ تمام عیار ترکیبی هستند.

انقلاب اسلامی روزبه روز قوی تر شده و تداوم خواهد داشت

آیت الله کعبی گفت: ما توانمندی بسیار بالایی داریم منتها درکنار امنیت سخت افزار نیاز به امنیت نرم افزار داریم. امنیت نرم افزار هم در سایه ساخت جامعه برمدار ایمان و عمل صالح است ساخت جامعه بر مدار ایمان و عمل صالح علاوه بر نظریه پردازی اجتهادی نیاز هست نسبت به آموزش و پرورش دانشگاه ها نسل جوان اقشار گوناگون ما بتوانیم تولیدات دینی را پالایش بکنیم و به زبان و ادبیات رسانه ای در سطح کشور منتشر بکنیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: امروز جوانان ما نوجوانان ما آماج شبهات هستند اندیشه ورزان درجه یک که نمی توانند با زبان تولید اندیشه بیایند با این جوانان و نوجوانان صحبت کنند ما باید این اندیشه تولید شده را هنرمندانه بتوانیم به روز رسانی کنیم و این کار مهارت های نوین تبلیغی است.

وی در پایان گفت: یکی از عرصه هایی که اساتید در بسیج اساتید می توانند بدرخشند برگزاری دوره های مهارت های نوین تبلیغی است و مخاطب پیدا کردن در میان نوجوانان و جوانان، این موضوع حائز اهمیت است بر اساس این مدل اگر اشاره بکنیم به این اغتشاشاتی که امروز وجود دارد یکی از فاز های عملیاتی جنگ جهانی شیطانی جبهه استکبار به سرکردگی آمریکا و رژیم صهیونیستی و انگلیس خبیث آلمان و فرانسه و سعودی و دنباله های اینها در منطقه بر علیه انقلاب اسلامی جنگ جهانی پیچیده و ترکیبی تمام عیار است.

ارسال نظرات