۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۷۲۴۲۰۸
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی تأکید کرد؛

ضرورت حضور مؤثر در فضای مجازی و تبلیغی

ضرورت حضور مؤثر در فضای مجازی و تبلیغی
حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوری با اشاره به اهمیت فضای مجازی گفت: این‌یک حقیقت غیرقابل‌انکار است که امروز هر کس در فضای مجازی قوی‌تر ورود پیدا کند موفق‌تر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی،  حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا نوری امروز در تازه‌ترین نشست شورای فرهنگ عمومی که با محوریت بررسی راهکارهای مقابله با آثار مخرب فضای مجازی برگزار شد، اظهار داشت: تجربه اغتشاشات اخیر نشان داد که غفلت از فضای مجازی می‌تواند خسارات زیادی داشته باشد.

وی افزود: به‌ عنوان نمونه در اغتشاشات اخیر 20 درصد از افراد حاضر در این اغتشاشات لیدر و 80 درصد سیاهی‌لشکر بودند که اگر ما در فضای مجازی حضور مؤثر و قوی داشتیم این 80 درصد در کنار 20 درصد قرار نمی‌گرفتند.

وی اضافه کرد: پس ما به‌ اندازه آن 80 درصد که در اغتشاشات اغفال شدند در فضای مجازی شکست خوردیم اگر ما در این فضا حضور مؤثر داشتیم فرزندان ما فریب دروغ‌ها و رنگ و لعاب فضای مجازی را نمی‌خوردند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین نوری ادامه داد: دشمن در فضای مجازی موفق شده که فرزندان ما را گمراه کند به‌طوری‌که می‌بینیم در میان دستگیرشدگان حتی فرزندان خانواده‌های شهدا، روحانیان و پاسداران و غیره هم وجود دارند.

وی تصریح کرد: البته حضور این قشر از افراد در اغتشاشات خیلی قلیل است اما اگر متصدیان امور در فضای مجازی و تبلیغی حضور فعال و مؤثری داشتند شاهد این اتفاقات نبودیم.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین نوری خاطرنشان کرد: در فضای تبلیغی هم ما ضعف‌ها و کوتاهی‌هایی داریم به‌طوری‌که موفقیت‌ها و دستاوردهایی که در استان به دست می‌آید و مدیران و مسؤولان در جلسات عنوان می‌کنند کمتر در رسانه‌ها دیده می‌شود.

وی افزود: البته ضعف در فضای تبلیغی مختص استان ما نیست در کل کشور هم کارهایی که نظام اسلامی انجام داده است را نتوانستیم به گوش همگان برسانیم.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی گفت: گاهی اوقات که در زمینه‌ای موفق عمل می‌کنید باید به تریبون دارها بگویید تا مردم در جریان این دستاوردها و موفقیت‌ها قرار گیرند.

گفتنی است، این نشست با ارائه نظرات حاضران در خصوص معرفی مفاخر استان، ایجاد قرارگاه رسانه‌ای و سایبری و آسیب‌های فضای مجازی همراه بود و نتیجه مصوبات جلسه پیشین هم اعلام شد.

تشکیل کانال مجازی در پیام‌رسان ایتا و بارگذاری سندهای ابلاغی شورا، ارائه سه طرح در حوزه فضای مجازی با محوریت آموزش عالی، آموزش‌وپرورش و خانواده، احیا و اعلام ظرفیت‌های حوزه ورزش و جوانان به دستگاه‌ها برای استفاده کارمندان و ایجاد قرارگاه رسانه‌ای از مصوبات جلسه امروز شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی به شمار می‌رود./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات