۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۷۲۴۲۲۲

تبلیغ اسلام در جام جهانی فوتبال + تصاویر

تبلیغ اسلام در جام جهانی فوتبال + تصاویر
جام جهانی فوتبال در حالی امروز آغاز می‌شود که میزبان از این فرصت برای تبلیغ دین اسلام به خوبی استفاده کرده و تماشاگران را ملزم به رعایت شئونات اسلامی کرده است.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، در حالی بیست‌ و دومین دوره جام‌ جهانی فوتبال تا ساعتی دیگر در ورزشگاه البیت دوحه آغاز می‌شود که کشور قطر به عنوان اولین کشور مسلمان، برنامه‌ها و تصمیمات خوبی برای تبلیغ اسلام و همچنین احترام به آیین مسلمانان در نظر گرفته است. همچنین دولت قطر در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است که تماشاگران فوتبالی که در قطر حاضر می‌شوند باید در مدت اقامتشان در این کشور به قوانین اسلامی احترام بگذارند.

تلاوت قرآن برای افتتاح جام جهانی

مسابقات از ساعت ۱۷:۳۰ به وقت تهران آغاز و این مسابقات با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید کار خود را آغاز می‌کند. غانم المفتاح، قاری نوجوان و سفیر حسن نیت قطر که دارای معلولیت است در آیین افتتاحیه جام جهانی آیاتی از قرآن کریم را تلاوت می‌کند.


«غانم المفتاح» قاری مراسم افتتاحیه جام جهانی فوتبال

احترام به اذان و نماز از دیگر موضوعاتی است که قطری‌ها به آن تأکید دارند طبق اعلام دولت قطری، هنگام اذان آوا‌ها و موسیقی‌های مربوط به جام‌جهانی قطع خواهد شد و تماشاگران باید به احترام اذان سکوت کنند.

جام جهانی فرصتی برای اصلاح تصویر غلط از اسلام

به گفته مقامات کشور قطر، این کشور به حفظ آداب و رسوم و سنت‌های اسلامی پایبند است و جام جهانی فرصتی عالی برای تغییر تصویر غلط از جهان عرب و اسلام خواهد بود. این چالش بزرگی است که قطر می‌تواند با میزبانی استثنایی برجسته‌ترین رویداد فوتبال بر آن فائق آید.


نمایش حدیثی از امام علی (ع) در قطر با این معنی: با نیکى کردن، دل‌ها تصرف مى‌شود

ممنوعیت استفاده از مشروبات الکلی

ممنوعیت بردن مشروبات الکلی به ورزشگاه‌ها و همچنین ممنوعیت ورود افراد مست به ورزشگاه‌ها از دیگر اقدامات دولت قطر در جام جهانی است و در این راستا کسی حق استفاده علنی از مشروبات الکلی را ندارد. این اتفاق تا حدی صدا کرد که برخی از حامیان مالی جام جهانی به آن اعتراض کردند، اما دولت قطر محکم پای موضعش ایستاد.

ممنوعیت حمل پرچم‌ و المان همجنس‌گرایی و شعار‌های همجنس‌گرایانه

برخورد با دارندگان پرچم و المان‌های همجنسگرایی و همچنین کسانی که شعار‌های همجنس‌گرایانه بدهند از دیگر تصمیمات دولت قطر است که این تصمیم هم صدای خیلی از غربی‌ها را درآورده است.


مسجد جامع دوحه

نصب تابلوهایی با آیات قرآن و احادیث پیامبر (ص) و امام علی (ع)

از اتفاقات زیبای جام جهانی امسال، نصب تابلوهایی با آیات قرآن و همچنین احادیث پیامبر (ص) و امام علی (ع) با مضامین صلح و دوستی و اتحاد و برادری و دیگر موضوعات است تا از این طریق مردم جهان با اسلام به عنوان دین صلح و برادری آشنا شوند. همچنین دانشگاه ملی قطر هم اعلام کرده که در ایام جام جهانی کارت‌هایی را که حاوی احادیث نبوی و اطلاعاتی درباره اسلام است، بین تماشاگران توزیع می‌کند.


حدیثی از پیامبر (ص) در قطر با این معنی: آسان بگیرید و سخت‌گیرى نکنید، آرامش دهید و بیزارى ایجاد نکنید

چاپ کتاب به ۶ زبان برای معرفی اسلام

وزارت اوقاف و امور اسلامی قطر، کتاب دینی به ۶ زبان اصلی انگلیسی، فرانسوی، اسپانیایی، آلمانی، روسی و پرتقالی چاپ کرده و نسخه الکترونیکی کتاب را به ۶ زبان زنده دنیا در دسترس تماشاگران قرار داده است. این کتاب با عنوان «درک اسلام» منتشر شده و به معرفی دین اسلام می‌پردازد.

این کتاب در ۱۱ فصل است که به معرفی دین اسلام، آفرینش جهان هستی، چگونگی خلقت انسان، زندگی پس از مرگ، وحدانیت خداوند، ارکان اسلام، هدف انبیاء، قرآن کریم، اماکن مقدس، هنر اسلامی و حفظ محیط زیست از دیدگاه اسلام می‌پردازد.


شبستان مسجد جامع دوحه محل برگزاری نمایشگاه اسلامی

برپایی نمایشگاه اسلامی در مسجد جامع دوحه

مسجد جامع دوحه، مکانی بسیار باشکوه و دیدنی است که در ایام مسابقات جام‌جهانی قرار است به نمایشگاهی تعاملی تبدیل شود و در آن به تبلیغ دین اسلام بپردازند. این نمایشگاه تا روز ۳۱ دسامبر ۲۰۲۲ ادامه دارد و ورود به مسجد برای عموم آزاد است. البته این مسجد بنای باشکوهی است که در آن المان‌های اسلامی بکار رفته و خود بنا هم مکان دیدنی برای بازدید علاقه‌مندان است.


حدیثی از پیامبر(ص) در قطر با این معنا:کوچکتر به بزرگتر سلام کند و رهگذر به نشسته و عدّه کمتر به عدّه زیادتر

 

ارسال نظرات