۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۷۲۴۵۶۴
مشتمل بر تفسیر قرآن ویژه کودکان و نوجوانان؛

دفتر سوم کتاب «پیام های آسمانی» روانه بازار نشر شد

دفتر سوم کتاب «پیام های آسمانی» روانه بازار نشر شد
دفتر سوم کتاب «پیام های آسمانی» اثر حجت الاسلام دانشمند به همت مؤسسه بوستان کتاب منتشر شد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، دفتر سوم کتاب «پیام های آسمانی» اثر حجت الاسلام مرتضی دانشمند است که در پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تهیه و به همت مؤسسه بوستان کتاب در 207 صفحه منتشر شد.

کتاب «پیام های آسمانی» گامی به سوی هدفی بزرگ، وارد کردن کودکان و نوجوانان به دنیای قرآن است؛ پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن دفتر تبلیغات اسلامی با سال ها تجربه در عرصه پژوهش قرآنی، توفیق داشته که در حوزه نشر معارف قرآن، گام های بلندی بردارد. از تلاش های این پژوهشکده طرح تدوین مناسب برای کودکان و نوجوانان است که دفتر سوم آن به تازگی منتشر شده است.

دفتر سوم این اثر، مشتمل بر آیات یک تا ۱۹۴ سوره آل عمران و آیات یک تا ۷۶ است و در تفسیر آیه ها، آیاتی برگزیده شده که موضوعاتشان با فضای ذهنی نوجوان بیشتر تناسب داشت.

از کتاب حاضر با دو روش «خود آموز» و «معلم آموز» می توان بهره برد.

برای نگارش این اثر، چه در تفسیر یک آیه یا مجموعه ای از آیات مرتبط، چه در تفسیر یک سوره کامل، گام‌هایی برداشته شده است که عبارتند از: انتخاب آیه یا مجموعه آیاتی که مطالب و معارف مطرح شده در آن (ارتباط بیشتری با دنیای نوجوان و مسائل مورد نیاز و پرسش های وی داشته باشد)، انتخاب قصه ای متناسب با آیه یا آیات یا سوره مورد نظر (که از روش های تعلیمی قرآن کریم است؛ طبق برخی گزارش‌ها، حدود هزار آیه یعنی نزدیک به یک ششم قرآن را قصه تشکیل می دهد)، مطرح شدن متن سوره و ترجمه آن، ذکر نکته ها به پیام های مرتبط با آیات، و سروده سوره (در پایان هر سوره یا مجموعه ای از آیات مرتبط، محتوای سوره یا مجموعه آیات، به شکل سروده به عنوان قالبی اثرگذار مطرح شد.

علاقه مندان برای بهره مندی از تخفیف 10 درصدی خرید این کتاب می توانند به سایت مؤسسه بوستان کتاب به آدرس www.bustaneketab.ir مراجعه کنند.

ارسال نظرات