۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۵
کد خبر: ۷۲۴۱۶۲

کتاب «تمهید القواعد» به چاپ هشتم رسید

کتاب «تمهید القواعد» به چاپ هشتم رسید
چاپ هشتم کتاب «تمهید القواعد» با تصحیح و تعلیق علامه سید جلال الدین آشتیانی در 480 صفحه روانه بازار نشر شد.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، چاپ هشتم کتاب «تمهید القواعد» اثر صائن الدین ابن ترکه اصفهانی و با حواشی آقامحمدرضا قمشه ای و آقامیرزا محمود قمی و با مقدمه و تصحیح و تعلیق علامه سید جلال الدین آشتیانی به همت مؤسسه بوستان کتاب در 480 صفحه منتشر شد.

وجود شناسی یکی از مباحث اساسی در فلسفه و نیز عرفان نظری است و فیلسوفان و عارفان هر یک بحث های مفصلی در این باره کرده اند.

صائن الدین علی بن محمد الترکه، از حکیمان برجسته ای است که در اثر حاضر، نکته های عمیق را درباره «وجود» مطرح کرده و کوشیده است تا وجود مطلق و برخی از مسائل مترتّب بر آن را اثبات کند.

منظور از وجود مطلق، وجود شخصی متّصف به وحدت اطلاقی است که تعدّد و تکثّر نمی پذیرد و در عرصه وجود، همتایی ندارد. غیر او هر چه هست، ظهور و تجّلی و عکس و صورت آن اصل واحد است.

این کتاب که با حواشی دو تن از حکمای الهی: آقا محمدرضا قمشه ای و میرزا محمود قمی، بر غنای آن افزوده شده، درباره وحدت وجود، مراتب وجود، وجود معنوی و مسائلی از این قبیل بحث کرده است.

علاقه مندان برای بهره مندی از تخفیف 10 درصدی خرید این کتاب می توانند به سایت مؤسسه بوستان کتاب به آدرس www.bustaneketab.ir مراجعه کنند.

ارسال نظرات