۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۷۲۴۵۷۸
رئیس ‌دفتر عقیدتی و سیاسی فرمانده کل قوا:

هدف دشمن از شکل‌گیری اغتشاشات تردید در مشروعیت نظام اسلامی است

هدف دشمن از شکل‌گیری اغتشاشات تردید در مشروعیت نظام اسلامی است
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی گفت: هدف دشمن از شکل‌گیری اغتشاشات، سرنگونی و در مرحله‌ای نفوذ در ادراک سیاسیون و تردید در صداقت، موفقیت و مشروعیت نظام اسلامی است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین سعیدی شاهرودی در جمع طلاب و فضلای شاهرودی مقیم قم، ضمن اشاره به اوضاع کنونی جامعه، گزارش سنتکام به پنتاگون در رابطه ‌با پیشرفت‌های ایران اسلامی و کنترل‌ناپذیری ایران را مورد توجه قرارداد و اذعان داشت: نقشه شوم براندازی نظام اسلامی به‌منظور کنترل پیشرفت‌های ایران مقتدر است.

وی به جلسات مشترک سرویس‌های اطلاعاتی آمریکایی و دولت‌های مزدور منطقه با عناصر تجزیه‌طلب و خودفروخته ایرانی اشاره کرد و ابراز داشت: قدرت و ظرفیت بالای دفاعی و نظامی و نیز تأثیرگذاری پهپادها و موشک‌های ایرانی از مهم‌ترین نکاتی بود که صحنه نبرد را دگرگون و متحول نموده است.

رئیس ‌دفتر عقیدتی و سیاسی فرمانده کل قوا ارتقای غنی‌سازی به 60 درصد و استقرار دولت انقلابی معتقد به مبانی و پایند به اصول و ارزش‌های اسلامی را از دیگر محورهای گزارش سنتکام برشمرد و ابراز داشت: اگر دولت بتواند دستاوردهای ارزشمند خود را تحکیم ببخشد، قطعاً دولت بعدی در ایران نیز با رأی مردم همین دولت خواهد بود.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سعیدی ورود ایران به باشگاه کشورهای عضو شانگهای و آغاز تثبیت و کاهش روند صعودی قیمت‌ها را از دیگر نگرانی‌های غرب نسبت به اثرناپذیری تحریم‌ها در ایران اشاره کرد و ابراز داشت: امروز سوریه به مرکز قدرت مقاومت تبدیل شده و قدرت سیاسی و نظامی حزب‌الله در لبنان نیز تثبیت شده است.

وی موفقیت ایران در کنترل بیماری کرونا و ساخت 6 نوع واکسن را از دیگر محورهای گزارش از دسترس خارج‌شدن ایران عنوان کرد و اذعان داشت: اگر تحلیل درستی از اوضاع کشور و اغتشاشات نداشته باشیم، نمی‌توانیم موضع خود را به‌درستی تنظیم نماییم.

سخنران این نشست اظهار داشت: ایجاد جنگ ترکیبی تمام‌عیار تحت عنوان جنگ هیبریدی از جدیدترین جنگ‌هایی است که در آن بازیگران دولتی و غیردولتی، بومی و غیربومی با ترکیبی از شیوه‌های متعارف و نامتعارف منظم و غیرمنظم و با به‌کارگیری ابزارهای اطلاعاتی، نظامی، امنیتی، سایبری و دیپلماسی در جهت تغییر شناخت، تحمیل اراده و بی‌ثباتی کشور هدف گام بر می‌دارند.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین سعیدی به پیام‌های امریکایی‌ها بعد از شکست توطئه سرنگونی نظام اسلامی اشاره کرد و اذعان داشت: هدف دشمن از شکل‌گیری اغتشاشات، سرنگونی و در مرحله‌ای نفوذ در ادراک سیاسیون، تصرف فرهنگی مردم، تردید در صداقت، حقانیت، موفقیت و مشروعیت نظام اسلامی است.

وی ایجاد جنگ ترکیبی، قداست و اعتبار زدایی با تمرکز بر رهبری را از شیوه‌های سرویس‌های اطلاعاتی غربی در دامن‌زدن به آشوب‌ها توصیف کرد و با بیان این که اگر ستون فقرات نظام ضربه ببیند، کشور ضربه جبران‌ناپذیری خواهد دید، تصریح کرد: اخلال در امنیت کشور و تجزیه سرزمینی  ایران و تحمیل اراده برای تسلیم از قطعی‌ترین اهداف اغتشاشات بود؛ در این دوران جنگ تمام عیاری بدون سلاح سنگین شکل گرفت که به‌صورت جهشی میدان به میدان چرخش می‌کرد.

رئیس ‌دفتر عقیدتی و سیاسی فرمانده کل قوا وزن‌کشی جهانی در عرصه بین‌الملل را از دیگر مکمل‌های تقویت آشوب در کشور دانست و با بیان این که جمهوری اسلامی ایران در جنگ رسانه‌ای و شناختی، با دنیای از شرک، استکبار و کفر پنجه در پنجه انداخته است، اظهار داشت: تمدن غربی همواره با اسلام استکبارستیز و مظلوم نواز اهل‌بیت علیهم‌السلام دشمنی دارد.

وی با بیان این که داعش در این اوضاع به‌عنوان بازوهای جبهه استکبار، در کنار اغتشاشگران و تجزیه‌طلبان قرار گرفت، خاطرنشان ساخت: امنیتی، فرهنگی و سیاسی بودن، برجسته‌ترین ماهیت اغتشاشات بود که بعد از شکست سنگین وارد فاز اقتصادی شد.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین سعیدی با اشاره به این که در دوران فتنه و اغتشاش برخی از جوانان، نوجوانان و فرزندانمان در دام طعمه استکبار گرفتار شده‌اند، اظهار داشت: در این اغتشاشات هر نوع نماد دینی مورد هجمه قرار گرفت و علی‌رغم جمعیت کم، هیاهوی زیادی در کشور ایجاد کردند.

وی با بیان این که اغتشاشگران همواره به دنبال کشته‌سازی و افزایش تلفات انسانی بودند که با مدارا و مدیریت نیروهای امنیتی این نقشه شومشان ابتر ماند، یادآور شد: از قبل فعالیت‌های شناختی و هجمه‌های فرهنگی دشمنان اسلام؛ زن که مظهر عطوفت و مهربانی است، به مظهر خشونت و تهاجم تبدیل می‌شود.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سعیدی در ادامه روایت‌سازی غلط و شکل‌گیری شبکه‌های محله محور برای انحطاط جوانان و دانشجویان را از پدیده‌های شوم دشمن در تخریب بعد اجتماعی و علمی ایران مقتدر دانست.

رئیس‌ دفتر عقیدتی و سیاسی فرمانده کل قوا ضمن اشاره به چگونگی خنثی‌شدن فتنه و با بیان این که هدایت‌ها و روشنگری‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی بسیار مؤثر بود، اظهار داشت: دشمنان اسلام، انقلاب و کشور، در ایجاد فتنه و همراهی لایه اصلی مردم دغدغه‌مند و معترض ناکام ماندند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سعیدی با اشاره به این که مردم غیور ایران همواره مخالف دخالت‌های بیگانگان، شکل‌گیری خشونت و آسیب به امنیت اجتماعی هستند، یادآور شد: محافل اطلاعاتی غرب، بعد از فروکش کردن اغتشاشات، گزارشی را ارائه کردند که در آن ناتوانی در ایجاد اختلاف میان ارتش و سپاه به‌وضوح قابل‌مشاهده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به پیامدهای تسلیم، گزارشی از تجربیات تاریخی تسلیم‌شدن در مقابل دشمن ارائه کرد و اظهار داشت: بمباران اتمی ژاپن بعد از تسلیم‌شدن صورت گرفت و ویتنامی‌ها نیز بعد از صلح پاریس مورد هجمه سنگین قرار گرفتند؛ حتی عراق و لیبی نیز بعد از بازرسی امریکا و اطمینان از عدم وجود سلاح شیمایی مورد حمله قرار گرفتند.

رئیس‌ دفتر عقیدتی و سیاسی فرمانده کل قوا سرخوردگی آزادگان جهان، قربانی کردن فلسطین، تجزیه ایران، شکست چندباره انقلاب توحیدی، قتل‌عام سنگین در ایران، سرکوب نهضت‌های آزادی‌بخش جهان و سلطه رژیم صهیونیستی در منطقه را تنها بخشی از آثار تسلیم در مقابل دشمن توصیف کرد.

وی ضمن اشاره به اهمیت توجه به استمرار همیشگی تقابل حق و باطل، با تأکید بر این که مقاومت تنها راه پیروزی است، اظهار داشت: جهاد تبین واجبی عینی برای روشنگری جامعه و مقابله با گمراهی بخش از هم‌وطنانمان است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سعیدی در بخش پایانی سخنان خود حضور طلاب و فضلای حوزه در میان آحاد مختلف جامعه و ارتباط مستمر ایشان با اقوام و خویشاوندان را از مهم‌ترین پایه‌های شکل‌گیری و تقویت جهاد تبیین در جامعه توصیف کرد و اظهار داشت: معرفی جریان‌های پشت‌صحنه براندازان انقلاب اسلامی و تشریح اوضاع تسلیم و عقب‌نشینی، باید مبتنی بر گفتگو شکل گیرد.

ارسال نظرات