۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۷۲۴۶۰۶
استاد حوزه و دانشگاه:

برجسته سازی نقاط ضعف، استراتژی دشمن در جنگ ترکیبی است

برجسته سازی نقاط ضعف، استراتژی دشمن در جنگ ترکیبی است
مازندران - حجت الاسلام حسینی، جنگ ترکیبی را یکی از از راه های نفوذ به دولت ها دانست و گفت: در این جنگ دشمن از همه روش های سخت و نرم برای ضربه زدن استفاده می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام سید باقر حسینی، مدرس دانشگاه امروز در نشست علمی با عنوان «تبیین و تحلیل حوادث و اغتشاشات اخیر» با اشاره به فلسفه حجاب گفت: زن مسلمان باید کرامت و ارزش وجودی خود را به نمایش بگذارد و وظیفه ما بیان منطق اسلام با زبان لین برای جوانان است.

وی افزود: یک روزنامه نگار معروف آمریکایی می گوید، اکنون در خاورمیانه، بمب آمریکا را تهدید نمی کند بلکه بیداری اسلامی، آرمان گرایی و دینی شدن نسل جوان با تنفر از سیاست های آمریکا و تقابل با دنیای غرب برخاسته که مهد آن ایران است.

حجت الاسلام حسینی در ادامه سخنان خود گفت: مقام معظم رهبری می فرمایند، دشمن سه هدف دارد، اهداف کوتاه مدت که امنیت کشور را به هم بزنند و ایجاد آشوب و فتنه کنند؛ هدف بعدی، ضربه زدن به اقتصاد و هدف بلند مدتش، حذف نظام است.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که از سال ۲۰۰۴، آمریکا ۱۵ راهکار برای نابودی نظام ایران به کار برده است، تصریح کرد: استفاده از ضعف های اقتصادی ایران، کمک از تشکل های دانشجویی برای گسترش نافرمانی مدنی و تقویت رسانه ها برای اینکه حرف هایشان را ویژه به مردم بیان کنند.

وی با اشاره به این که جنگ ترکیبی از راه های نفوذ به دولت ها است و این یعنی استفاده از همه روش های سخت و نرم برای ضربه زدن به طرف مقابل و یکی از تکنیک های آن برجسته سازی است، تصریح کرد: در این بخش رسانه ها می توانند با ادبیات روانی، مردم را به سمت یک موضوع خاص بکشانند، نقاط ضعف را پررنگ کنند در حالی که ایران افتخارات بزرگی در دنیا دارد.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به پیشرفت های علمی ایران اسلامی در طول دهه های اخیر، افزود: همه این پیشرفت ها در سایه خودباوری جوانان مؤمن و انقلابی ایران اسلامی به دست آمده است.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که در کنار پیشرفت ها نباید از نقاط ضعف ها غفلت کنیم، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرمودند، برای عبور از ضعف هایی مثل دنیا زدگی مسؤولان، اسراف، مصرف زدگی و عقب ماندگی در زمینه اخلاقی باید ملت قوی داشته باشیم./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات