به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، ۵۰ نفر از ناشنوایان استان اصفهان در قالب یک گروه زیارتی با حضور در شهر مقدس قم و زیارت بانوی کرامت از موزه فاطمی بازدید کردند.

در این بازدید به صورت همزمان ترجمه روایتگری موزه فاطمی توسط حجت الاسلام سیدمهدی سجاد از روحانیون مسلط به زبان ناشنوایان به زبان اشاره برای ناشنوایان انجام شد.

این بازدید با هماهنگی و همت “کانون ناشنوایان اصفهان” از نهادهای مردم‌نهاد زیر نظر سازمان بهزیستی صورت گرفت و در حاشیه این بازدید متبرکات فاطمی به این گروه ناشنوا اهدا شد.

گفتنی است، با فراهم شدن امکان تهیه بلیت اینترنتی برای بازدید از موزه فاطمی، اعضای نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد، بهزیستی و دیگر نهادهای خیریه می توانند با مراجعه به وبگاه قم تیکت به نشانی www.qomticket.com از تخفیف ۸۰ درصدی بلیت بازدید از موزه فاطمی استفاده کنند.

این بازدید در سال‌روز بزرگداشت اولین معلم ناشنوایان ایران، ۴ آذر ماه سالروز درگذشت استاد باغچه بان اولین معلم ناشنوایان ایران انجام شد.

میرزا جبار عسگر زاده معروف به باغچه‌بان آموزگاری خود را در سال ۱۲۹۸ در دبستان احمدیه مرند آذربایجان آغاز کرد. اغچه‌بان مؤسس اولین کودکستان به نام باغچه اطفال در تبریز بود.

او برای نخستین بار به فکر تعلیم و تربیت کودکان ناشنوا افتاد و طی سه سال موفق شد سه کودک ناشنوا را تعلیم دهد. وی این مدرسه را در سال ۱۳۰۳ دایر کرد.