۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۸
کد خبر: ۷۲۴۶۷۴
آیت‌الله حسینی همدانی در همایش مبلغان و مربیان طرح امین:

مدرسه محل خدمت خود را مرکز عالم بدانید / «جهاد تبیین» یک امر پر اهمیت است

مدرسه محل خدمت خود را مرکز عالم بدانید / «جهاد تبیین» یک امر پر اهمیت است
همایش مبلغان و مربیان طرح تربیتی امین در مدارس البرز با سخنرانی آیت الله حسینی همدانی در کرج برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری رسا در البرز، همایش مبلغان و مربیان طرح تربیتی امین در مدارس البرز با حضور و سخنرانی نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان در سالن همایش مجتمع فرهنگی ورزشی میلاد شهرداری کرج برگزار شد.

امام‌جمعه کرج در این جلسه ضمن عرض تبریک به مناسبت هفته بسیج، با اشاره به طرح تربیتی امین در مدارس البرز، عنوان کرد: این طرح چندین سال است که در مدارس استان در حال اجراست که الحمدالله امسال نیز با یک نواخت و هیجان بیشتری ادامه پیداکرده است.

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری با اشاره به روایتی از رسول‌الله صلی‌الله علیه و آله که می‌فرمایند: «لا تَکرَهُوا الفِتنَهَ فی آخِرِ الزمانِ؛ فإنّها تُبِیرُ المُنافِقینَ»، بیان داشت: پیامبر خدا فرمودند: «در آخر الزمان فتنه را ناخوش نداشته باشید؛ زیرا آن فتنه‌ها منافقان را نابود می‌سازد».

وی در ادامه افزود: جریانات و اغتشاشات اخیر باعث شد تا چهره منافقین بهتر از گذشته آشکار شود و چهره کسانی که از نظام اسلامی ارتزاق می‌کردند اما در این جریانات چنگ بر صورت نظام کشیدند، آشکار شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در بخش دیگری با اشاره به پیروزی تیم ملی فوتبال مقابل ولز در جام جهانی، بیان داشت: این پیروزی تیم ملی باعث شد تا تمام رشته‌های معاندین پنبه شود.

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری با اشاره به هدف طرح تربیتی امین در مدارس البرز، عنوان کرد: مبلغان و مربیان این طرح باید در نظر داشته باشند که مسیر خود را گم نکنند و جذب جریانات جاری در مدرسه و مسائل عمومی قرار نگیرند و به‌هیچ‌وجه در اجرائیات مدرسه و مسائل جاری آن وارد نشوند.

وی در ادامه با اشاره به برخی مشکلات تربیتی و عقیدتی در مدارس استان، گفت: مبلغان و مربیان باید بعد از تشخیص و فهم درست از معضل و مشکلات مبتلابه مدرسه محل خدمت خود با دقت و سرعت نسبت به اقدام برآیند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با تأکید بر لزوم توجه به زبان و ذائقه مخاطب و کسب اعتماد در جذب مخاطبین، گفت: باید خود را به‌روز نگه‌دارید تا بتوانید خود را به زبان مخاطبانتان نزدیک کنید.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه با تأکید بر لزوم تقویت و تثبیت نیروهای موجود، گفت: باید برنامه‌هایی برای جذب افراد جدید نیز در نظر گرفته شود.

وی در ادامه افزود: بعد از جذب باید حتماً محتواهایی را تهیه و در خصوص مسائل مختلف فکری و اعتقادی و امثال‌ذلک به آموزش پرداخت.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز در بخش دیگری بابیان اینکه «جهاد تبیین» یک امر جدی و پراهمیت است، گفت: این مهم همواره مورد تأکید رهبر معظم انقلاب بوده و شما نیز باید به آن توجه کنید.

آیت‌الله حسینی همدانی در خاتمه با تأکید بر اینکه از کمک‌ها و خدمات اجتماعی غافل نشوید، گفت: مدرسه محل خدمت خود را مرکز عالم بدانید و تمام اهتمام خود را برای بهبود و ارتقا آن خرج کنید.

گفتنی است، در ابتدای این جلسه تعدادی از مبلغان و مربیان طرح تربیتی امین در مدارس استان البرز به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند.

ارسال نظرات