۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۷۲۴۷۳۳
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

مردمی بودن و اخلاص در عمل از ویژگی‌های فرهنگ بسیجی است

مردمی بودن و اخلاص در عمل از ویژگی‌های فرهنگ بسیجی است
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی مردمی بودن و اخلاص در عمل از ویژگی‌های فرهنگ بسیجی دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی، امروز در آیین بزرگداشت هفته بسیج که در مسجد دانشکده پرستاری بجنورد برگزار شد، اظهار داشت: از ویژگی‌های برجسته فرهنگ بسیجی ولایت مداری، مردمی بودن و اخلاص در عمل است.

وی افزود: بسیجیان بارها و بارها تعهد خود را به ولایت‌فقیه نشان داده و همواره در تمام صحنه‌ها باجان و دل پشتیبان ولایت‌فقیه بودند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین نوری اضافه کرد: در مورد ویژگی مردمی بودن بسیجی همین مورد کافی است که آن‌ها در دوران کرونا در میان مردم حاضر و به مردم خدمت می‌کردند به‌طوری‌که حتی افراد مرده را هم غسل می‌دادند.

وی ادامه داد: در دنیا و فرهنگ بسیجی دنیاپرستی، جاه‌طلبی و مقام و منصب جایی ندارد و بسیجی هر کاری انجام می‌دهد فقط به خاطر مردم و رضای خداوند متعال است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین نوری تصریح کرد: به‌عنوان نمونه شهدای مدافع حرم بدون دریافت هیچ امتیازی دور از وطن و همسر و فرزند برای رضای خدا جان دادند که این به معنی اخلاص است.

وی با تأکید بر ضرورت ترویج و تبیین فرهنگ بسیجی در جامعه، خاطرنشان کرد: باید فرهنگ و راه و روش بسیجی در میان مردم ترویج و تبیین شود تا مردم جایگاه واقعی بسیج را درک کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوری افزود: البته باید بدانیم که اکنون هم فرهنگ بسیجی در کشورهای گوناگون رخنه کرده و مردم دنیا تا حدودی با این فرهنگ آشنایی دارند ولی این کافی نیست و باید درراه ترویج و تبیین فرهنگ بسیجی تلاش بیشتری انجام گیرد.

وی اضافه کرد: البته در دنیا چیزی به اسم فرهنگ بسیجی وجود نداشت و این فرهنگ به برکت انقلاب اسلامی و با همت و درایت امام خمینی(ره) پایه‌گذاری شد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین نوری اظهار داشت: بسیج در ابتدای تأسیس تعریف جامع و مشخصی نداشت و درگذر زمان با تعاریف امامین انقلاب و با نقش‌هایی که درصحنه‌ها و میدان‌های گوناگون کشور ایفا کردند فرهنگ جامع بسیجی مشخص شد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با اشاره به اغتشاشات اخیر، گفت: در اغتشاشات اخیر بسیجیان بیش از همه ناراحت و غصه‌دار شدند چون ازیک‌طرف برای فریب‌خوردگان ناراحت بودند و از طرف دیگر هم با عده‌ای بدتر از داعش که از منافقان حمایت کرده و باعث خوشحالی تجزیه‌طلبان، صهیونیست‌ها، آمریکایی‌ها می‌شدند مقابله می‌کردند/9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات