۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۷۲۳۴۵۲
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی تأکید کرد؛

لزوم تبیین فرهنگ جهاد و شهادت در بین نوجوانان و جوانان

لزوم تبیین فرهنگ جهاد و شهادت در بین نوجوانان و جوانان
حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوری با تأکید بر اهمیت فرهنگ جهاد و شهادت در جامعه بویژه در بین جوانان، گفت: باید فرهنگ جهاد و شهادت در بین نوجوانان و جوانان تبیین شود.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری رسا در خراسان شمالی،حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد در دیدار با خانواده شهید «مشهد قلی خلاصه» اظهار داشت: بردن نام شهدا و تکرار یاد آن‌ها برای آشنایی بیشتر نسل جوان با سبک زندگی آن‌ها ضروری است.

وی افزود: باید سبک زندگی شهدا برای نسل جدید تبیین شود تا آن‌ها با مطالعه و تفکر در سبک زندگی آن‌ها راه زندگی خود را پیدا کنند.

حجت اسلام والمسلمین نوری اضافه کرد: ویژگی‌های برجسته شهدا اخلاص و ایمان، تقوا، دین فهمی و دین‌داری و اراده محکم و پولادین است این ویژگی‌های شاخص می‌تواند الگوی مهمی برای نسل آینده باشد.

وی ادامه داد: شهدا به‌عنوان مشعل‌های هدایت جامعه با شهادت خود حقانیت انقلاب اسلامی را به اثبات رساندند و به‌این‌ترتیب ما را مدیون خود کرده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین نوری تصریح کرد: امروز دشمنان اسلام و قرآن از خون و نام شهدا واهمه دارند چراکه نام شهدا حقانیت انقلاب اسلامی را به اثبات رسانده و راهی روشن در مسیر آیندگان قرار می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان با توسل به انواع و اقسام حیل و رسانه‌های خود تلاش می‌کنند تا جوانان این مرزوبوم را بافرهنگ جهاد و شهادت بیگانه کنند.

حجت اسلام والمسلمین نوری افزود: اما این افکار و حرکات دشمنان خیال باطلی است چراکه با وجود تمام تلاش‌های استکبار ملت ایران و بویژه جوانان همواره دشمن را ناامید کرده و پای ارزش‌های انقلاب ایستاده‌اند.

وی افزود: البته ما هم شرمنده شهدا هستیم چون آن‌طور که باید آن‌ها را نشناخته و راه و روش و درس‌ها و پیام‌های آن‌ها را به‌خوبی فرانگرفته‌ایم و در عمل هم فرسنگ‌ها با فرهنگ جهاد و شهادت فاصله‌ داریم.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: به همین دلیل ما باید فرهنگ جهاد و شهادت را در بین جوانان و نوجوانان تبیین کنیم تا حداقل به این طریق کمی از حق شهدا را ادا کنیم.

گفتنی است شهید «مشهد قلی خلاصه» متولد فرودین ماه سال 46 در جریان جنگ هشت‌ساله ایران و عراق از طریق بسیج به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل اعزام و در تیرماه سال 65 در سن 19 سالگی در منطقه عملیاتی مهران به درجه رفیع شهادت نائل شد./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات