۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۶
کد خبر: ۷۲۴۸۲۷
مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز:

آماده حمایت از حضور طلاب و روحانیون در مدارس هستیم

آماده حمایت از حضور طلاب و روحانیون در مدارس هستیم
حجرگشت گفت: طرح امین از سوی ستاد همکاری آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه در مدارس از گذشته به اجرا درآمده و قریب به ۵۰۰ نفر در قالب این طرح در مدارس مشغول به فعالیت هستند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آقای حجرگشت مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز در جلسه طلاب و فضلای البرزی مقیم قم که در سالن اجتماعات دفتر حضرت آیت الله نوری همدانی برگزار شد، به ارائه گزارشی از مدارس آموزش و پرورش استان البرز پرداخت و اظهار داشت: در حال حاضر، قریب به 500 هزار دانش آموز در استان البرز مشغول به تحصیل بوده و از لحاظ فضای آموزشی و تراکم دانش آموزی بسیار مشکل داشته که ناشی از مهاجرت زیاد به استان و امکانات کم ماست.

وی ابراز داشت: 13 هزار کلاس در استان البرز وجود دارد که بیش از 9 هزار کلاس، بالای 30 نفر دانش آموز دارد که نسبت به میانگین کشوری بالاتر است و حتی کلاس بالای 50 نفر هم داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز خاطرنشان ساخت: قریب به 50 هزار معلم در استان البرز حضور دارند که بخشی از آنان بازنشسته بوده و مابقی مشغول به تدریس هستند.

حجرگشت تصریح کرد: در حال حاضر 270 هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی مشغول به تحصیل بوده و بیشترین تراکم ما در این مقطع است.

وی بیان داشت: «دانشگاه فرهنگیان» و «ماده 28» دو راه قانونی برای جذب نیروی انسانی در آموزش و پرورش است و شاهد برخی مسائل و مشکلات در مسئله جذب بوده ایم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز اظهار داشت: طرح امین از سوی ستاد همکاری آموزش و پرورش و حوزه های علمیه در مدارس از گذشته به اجرا درآمده و امسال قریب به 500 نفر در قالب این طرح در مدارس مشغول به فعالیت هستند و 60 درصد این تعداد را خواهران تشکیل می دهند که جا دارد از مدیریت حوزه علمیه استان البرز تشکر کنیم.

حجرگشت ابراز داشت: این آمادگی وجود دارد که طلاب و روحانیون مبلغ در مدارس آموزش و پرورش حضور پیدا کنند و نماینده محترم ولی فقیه نیز بر این مسئله تأکید دارند.

سخنران این جلسه خاطرنشان ساخت: توجیه والدین، یکی از مسائل بسیار مهم برای مسئله پرورش دانش آموزان هستند و در این زمینه، کارهای مشاوره ای در دستور کار ماست؛ اما تعداد دانش آموزان بالاست و آموزش و پرورش، ظرفیت تأمین مشاوره ای تمام این والدین را ندارد.

وی تصریح کرد: ظرفیت امسال سرباز طلبه استان البرز، 50 نفر بوده است که این تعداد مشغول فعالیت در مدارس هستند.

همچنین در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین هادی، نماینده طلاب و فضلای کرج، ضمن خیرمقدم به مهمانان، گزارشی از فعالیت های تبلیغی خود در مدارس آموزش و پرورش بیان کرد.

وی اظهار داشت: گروه های تبلیغی استان البرز این آمادگی را دارند که در مدارس آموزش و پرورش حضور پیدا کرده و همچون گذشته به فعالیت های تبلیغی خود بپردازند.

نماینده طلاب و فضلای کرج با بیان این مطلب که طلاب و فضلا برای مدارس، برنامه تبلیغی دارند، ابراز داشت: گروه های تبلیغی که در مدارس حضور پیدا می کردند، قبل از اذان صبح با ماشین های شخصی از قم حرکت کرده و قبل از بازشدن درب مدارس، آنجا حاضر می شوند تا بتوانند برنامه های خود را برای دانش آموزان داشته باشند.

ارسال نظرات