۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۹
کد خبر: ۷۲۴۸۷۸
نماینده ولی فقیه در مازندران:

انقلابی بودن شرط اساسی طلبگی است

انقلابی بودن شرط اساسی طلبگی است
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی گفت: امروز انقلابی بودن شرط اساسی لاینفک برای یک طلبه و کسی است که بخواهد این لباس را بر تن کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران در مراسم عمامه گذاری سه تن از طلاب مدرسه علمیه امام علی(ع) ساری با اشاره به این که لباس روحانیت هم عزت و افتخار و هم جهاد است، گفت: اگر انسان بخواهد به وظایف، رسالت و شئون این لباس عمل کند خیلی باید خودش را همانند انبیاء برای عبور از برخی از ناملایمات و فداکاری‌ها آماده کند.

وی با بیان این که مردم به لباس روحانیت عشق می‌ورزند، افزود: به تبلیغات بیگانگان و انسان های فریب‌خورده نباید توجه کرد، هزاران برابر آن‌ها مردم در طول تاریخشان به این لباس اعتماد کرده و دارند.

امام جمعه ساری با اشاره به این که لباس روحانیت میراث انبیای گذشته و یک سرمایه اجتماعی است، خاطرنشان کرد: پوشیدن این لباس؛ علم، تواضع‌، اخلاق، فداکاری و تحمل، صبر و حوصله، رفتار جهادی می خواهد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که امروز یک طلبه برای تبلیغ دین نیاز به سلسله آمادگی‌ها، مهارت‌ها و اطلاعاتی دارد که در گذشته نبود، تصریح کرد: بنابراین باید خودمان را به آنچه که امروز تبلیغ و ترویج دین به آن نیاز دارد مجهز کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با اشاره به این که آن چیزی که ما را موفق می‌کند این است که در دل مردم جای داشته باشیم و مردم ما را به‌خاطر لباس و رفتار خوبمان باور داشته باشند، خاطرنشان کرد: این مسأله شدنی نیست غیر اینکه خودمان جلوتر از اینکه از مردم می‌خواهیم عامل باشیم.

امام جمعه ساری با بیان این که طلاب امروز جامعه باید افتخار جامعه روحانیت باشند و همواره پای انقلاب و نظام جمهوری اسلامی، تبعیت از مقام معظم رهبری ثابت قدم باشند، گفت: امروز انقلابی بودن شرط اساسی لاینفک برای یک طلبه و کسی است که بخواهد این لباس را بر تن کند./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات