۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۵
کد خبر: ۷۲۴۸۸۹
قائم مقام معاونت پژوهش حوزه اعلام کرد؛

مصوبات اجلاسیه معاونین پژوهش واحدهای آموزشی حوزه

مصوبات اجلاسیه معاونین پژوهش واحدهای آموزشی حوزه
قائم مقام معاونت پژوهش حوزه های علمیه در امور استان ها به تشریح مصوبات اجلاسیه معاونین پژوهش واحدهای آموزشی پرداخت.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام اسحاقی در آیین اجلاسیه معاونین پژوهش واحدهای آموزشی گفت: طلاب باید با کتاب و کتابخانه ها مأنوس باشند. امروز دوران تلقی و سلوک و رفتار است .

وی افزود: نظام اسلامی یک سری نیازهای روزآمد دارد که باید در این عرصه پاسخگویی لازم را داشته باشیم. باید زمینه های تشکیل حکومت فراگیر مهدوی را در جهان فراهم کنیم و این عرصه، نیازمندی های گسترده ای دارد.

حجت الاسلام اسحاقی بیان کرد: اگر طلبه ما به شکلی کار کند که تنها به کتاب بسنده کند قطعا پاسخگویی لازم را نخواهد داشت. باید رفاقت بین کتاب و کتابخانه با طلاب جوان ایجاد شد. همچنین باید طلاب با فناوری های نوین در حوزه علمی و پژوهشی آشنا شوند.

قائم مقام معاونت پژوهش حوزه های علمیه در امور استان ها گفت: همچنین باید روی مهارت ورزی پژوهشی به شکل کامل روی طلاب کار کرد. ایجاد تشکل ها و پژوهش های گروهی گامی موثر در حوزه رشد و توسعه پژوهش در حوزه است که خوشبختانه این کار در حوزه درحال شکل گیری است.

وی افزود: طلاب باید آثار پژوهشی را در دو بخش عمومی و تخصصی فرابگیرند که در این صورت، قطعا می توانند به شکل ساختارمند تحقیق و تدریس و تعلیم داشته باشند.

حجت الاسلام اسحاقی در بیان مصوبات این اجلاسیه بیان کرد: این مصوبات شامل مواردی چون پیش بینی ضوابط آموزش غیر حضوری بررسی و آیتم های پژوهشی در آن، تلاش در جهت تدوین مقالات پژوهش درسی در خصوص دروس تعیین شده، تدوین ضوابط اشتغال طلاب از برنامه جاری به غیر حضوری، اهتمام ورزیدن معاونان پژوهش نسبت به پژوهش ها و نظارت بر آنها، تقویت کانون های علمی ناظر به شاخصه های امتیازی، تشویق اعضای کانون های علمی نسبت به حضور در نشست های علمی، برنامه ریزی هر یک از واحدهای آموزشی برای تولید مجله، راه اندازی و فعالیت جشنواره مدرسه علامه حلی، برنامه ریزی و اهتمام نسبت به برگزاری کارگاه مهارت های پژوهشی طلاب برنامه جاری به ویژه سطوح پژوهش، اهتمام و تدوین برنامه نسبت به برگزاری کارگاه های عناوین منتخب برنامه آموزشی مهارت های پژوهشی و پیراپژوهشی نسبت به مدارس سطح عالی است.

ارسال نظرات