۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۳
کد خبر: ۷۲۵۱۲۳
نماینده ولی فقیه در مازندران:

مازندران نباید به جلوه گاه فرهنگ های وارداتی تبدیل شود

مازندران نباید به جلوه گاه فرهنگ های وارداتی تبدیل شود
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی تأکید کرد: مناطق گردشگری مازندران نباید به جلوه گاه فرهنگ های وارداتی تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران در همایش شهرداران استان در بابلسر بر ضرورت هماهنگی و تعامل شهرداری ها با شوراهای اسلامی تأکید کرد و گفت: برخی مواقع دیده می شود ناهماهنگی‌ها بین این دو رکن مهم موجب بروز مشکل برای مردم می شود.

وی با بیان این که شهرداران نقش مؤثری در مدیریت شهری بر عهده دارند، افزود: شهرداری ها باید در فضاسازی و مناسبت های مذهبی بیشتر فعال باشند.

امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود با اشاره به این که در سطح شهرها شاهد تبلیغات در حوزه مسائل مادی هستیم و این مسأله بیشتر به چشم می خورد، تصریح کرد: باید در بین این تبلیغات به مسائل معنوی در حوزه نماز و قرآن نیز توجه شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که حفظ فرهنگ اصیل مازندرانی که آمیخته‌ای از اعتقادات دینی و سنت‌های محلی است باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: باید به گونه ای باشد تا حضور مسافران موجب آشنایی آنها با فرهنگ بومی ما شود.

وی با تأکید بر این که نباید مازندران به جلوه گاه فرهنگ های وارداتی تبدیل شود، خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت های موجود به منظور معرفی بیشتر باورهای دینی و اعتقادی بهره گرفته شود.

امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود بر ضرورت توجه به حاشیه نشینی در شهرها تأکید کرد و گفت: حاشیه‌نشین‌ها از چند جهت مورد آسیب هستند، برای اینکه شهر سالم باشد باید به اینها توجه شود تا سالم باشند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با بیان این که تقویت بُعد ورزشی شهرها در سالم ماندن شهر و کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر است، افزود: اگر امکانات ورزشی فراوان و ارزان باشد در حفظ سلامت جسمی و اخلاقی خانواده‌ها کمک می کند.

وی در ادامه سخنان خود شهرداری ها نباید آرامستان ها را منابع درآمدی خود قرار دهند، تصریح کرد: اینکه قبرها را به قیمت گزاف بفروشیم صحیح نیست.

امام جمعه ساری در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید براین که حفظ سلامت در مدیریت ها از اهمیت بالایی برخودار است، افزود: شهرداران در عین این که به سلامت اخلاقی و دینی نیروهای خود باید توجه ویژه داشته باشند باید همه توان و تلاش خود را برای عمران و آبادی و خدمت به مردم به کار گیرند./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات