۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۷۲۵۱۸۸
در جلسه شورای راهبردی قرآن استان مطرح شد؛

گلایه امام جمعه ساری از ضعف فعالیت های فرهنگی

گلایه امام جمعه ساری از ضعف فعالیت های فرهنگی
مازندران - امام جمعه ساری با گلایه از وضعیت فعالیت های فرهنگی در سطح استان، گفت: بنده فکر می کنم در این بخش وضعیت خوبی نداریم که نیاز به تحقیق میدانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران در جلسه کارگروه پژوهشی شورای راهبردی قرآن کریم با بیان این که برای توسعه فرهنگ قرآنی وجود کارگروه پژوهش بسیار مهم است، گفت: پژوهش نباید راهبرد اصلی خود را فراموش کند و در مسیر غیرضروری قرار گیرد.

وی در ادامه با گلایه از وضعیت فعالیت های فرهنگی در سطح استان، افزود: بنده فکر می کنم در این بخش وضعیت خوبی نداریم که نیاز به تحقیق میدانی است.

امام جمعه ساری خاطرنشان کرد: به همان اندازه که یک عده ای که با قرآن دشمنی دارند و به طور مثال در همین اغتشاشات آیات قرآن را می‌سوزانند به همین اندازه و ده برابر آن باید بچه‌های معتقد ما ملتزم به آیات حجاب باشند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با طرح این سؤال که بازار و مسؤولان ما چقدر عملکرد قرآنی دارد، تصریح کرد: باید عمل و رفتارها متناسب همه بخش های کشور با عمل و رفتار قرآنی همراه باشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران بر ضرورت ارزیابی سایر دستگاه های فعال در حوزه قرآنی تأکید کرد و گفت: ادارات و نهادهایی نظیر اوقاف و امور خیریه و سازمان تبلیغات اسلامی باید عملکرد خود را در حوزه تربیت حافظان قرآنی و غیره ارائه دهند.

وی با بیان این که همیشه بحث بر سر دریافت بودجه و کمبود آن است، ادامه داد: سؤال اینجا است که با همین بودجه چه کارهایی انجام شد و اگر ما با شفافیت روبرو شویم بهتر می توانیم تصمیم بگیریم.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با اشاره به این که در حوزه قرآنی همه ما مقصر هستیم، خاطرنشان کرد: نباید نقصان ها به کسی نسبت دهیم و همه ما باید عذر تقصیر داشته باشیم.

امام جمعه ساری در بخش پایانی سخنان خود بر ضرورت اقدامات عملی در راستای تقویت برنامه های قرآنی در جامعه تأکید کرد و گفت: به جای حرف زدن های کیلومتری باید قدم های شفاف و عملیاتی برداریم./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات