۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۹
کد خبر: ۷۲۵۲۸۴
حجت الاسلام والمسلمین عباسی:

امروز کشور از لحاظ بهداشت و سلامت به یکی از قطب‌های مهم منطقه تبدیل شده است

امروز کشور از لحاظ بهداشت و سلامت به یکی از قطب‌های مهم منطقه تبدیل شده است
رئیس جامعه المصطفی گفت: کشور از لحاظ بهداشت و سلامت به یکی از قطب‌های مهم منطقه مبدل شده است و از جراحی‌های پیشرفته و حضور متخصصان برجسته بهره‌مندیم.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی در دیدار دکتر مصری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم به پیشرفت‌های کشور به ویژه در عرصه علمی و دانشگاهی اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از محورهای پیشرفت علمی کشور، حوزه بهداشت و سلامت است. درحالی که به خاطر داریم پیش از انقلاب اسلامی، حتی برای دریافت خدمات پزشکی عمومی، مجبور به مراجعه به پزشکان هندی و بنگلادشی بودیم؛ امروز کشور از لحاظ بهداشت و سلامت به یکی از قطب‌های مهم منطقه مبدل شده است و از جراحی‌های پیشرفته و حضور متخصصان بسیار برجسته بهره‌مند هستیم.

وی ادامه داد: بسیاری از خدمات بهداشت و سلامتی که شما ارائه می‌ دهید، دست کمی از خدمات پیشرفته‌ترین کشورهای اروپایی ندارد و آثار این دستاوردها نیز در شاخص‌هایی مانند میانگین طول عمر و امید به زندگی در جامعه مشهود است.

رئیس جامعةالمصطفی یکی دیگر از حوزه‌های پیشرفت چشمگیر کشور را عرصه علوم اسلامی_انسانی برشمرد و خاطرنشان کرد: درگذشته ما نقش موثری در حوزه علوم انسانی نداشتیم و مراکز علمی ما تنها نقش مترجمی را ایفا می‌نمودند اما امروز مراکز علمی ما در جایگاه راقی و تولیدکننده این علوم قرار گرفته‌اند.
وی با اشاره به عضویت جامعةالمصطفی در اتحادیه‌های مهم دانشگاهی جهانی و منطقه‌ای، اظهار داشت: هم اکنون بیش از ۱۳۰ رشته در جامعةالمصطفی ارائه می‌شود که بر اساس طرح تحول آموزش، به ۴۵۰ رشته و گرایش افزایش خواهد یافت.
 
حجت الاسلام والمسلمین عباسی، با اشاره به تنوع وسیع ملیتی در جامعةالمصطفی، این تنوع ملیتی را در مراکز علمی داخل کشور بی‌نظیر و در سطح جهان کم‌نظیر دانست و در ادامه به تشریح رشته‌ها و حوزه‌های دانشی جامعةالمصطفی پرداخت.
 
وی با تاکید بر نقش پر رنگ جامعةالمصطفی در گسترش زبان فارسی در سراسر جهان، یادآور شد: به واسطه فعالیت جامعةالمصطفی، تا کنون چند صدهزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم با زبان فارسی آشنا شده‌اند و این دستاورد سرمایه عظیمی برای کشور در ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، علمی و اقتصادی به شمار می‌آید.
رئیس جامعةالمصطفی در ادامه به معرفی موسسه آموزش‌های کوتاه مدت و فرصت‌های مطالعاتی جامعةالمصطفی و دانشگاه مجازی المصطفی پرداخت.
 
حجت الاسلام والمسلمین عباسی در پایان با اشاره به همکاری علمی جامعةالمصطفی با بسیاری از مراکز علمی و دانشگاهی در داخل و خارج از کشور، از آمادگی المصطفی برای گسترش همکاری‌های مشترک با دانشگاه علوم پزشکی قم در حوزه‌های مختلف خبر داد.
 
دکتر مصری نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از دیدار با رئیس جامعةالمصطفی، ابراز داشت: بر اساس احادیث، سلامت در کنار دین و امنیت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. سلامت علاوه بر استحکام یافتن از دین، می‌تواند بسیاری از مبانی خود را از قرآن و عترت دریافت نماید و برای جامعه امنیت ساز باشد.
 
وی با استقبال از همکاری حوزه‌های علمیه از جمله جامعةالمصطفی با دانشگاه علوم پزشکی قم به ویژه در عرصه‌هایی همچون نقش علوم انسانی_اسلامی در سلامت، ابراز داشت: اگر به حوزه سلامت از نگاه علوم انسانی اسلامی پرداخته نشود، هم شاهد آسیب‌هایی در این حوزه خواهیم بود و هم در عرصه‌های اجتماعی با مشکل مواجه می‌شویم. موضوع دیگر، اصلاح متون علمی و آموزشی بر اساس سند آموزش اسلامی است که در این عرصه نیز نیازمند همکاری حوزه علمیه هستیم.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به نقش جامعةالمصطفی در گسترش عمق علمی و دانشی جمهوری اسلامی ایران در سراسر جهان، خواستار همکاری جامعةالمصطفی با دانشگاه علوم پزشکی در زمینه برگزاری دهمین همایش قرآن، عترت و سلامت و همایش سلامت معنوی به میزبانی قم شد.
ارسال نظرات