۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۷۲۵۴۴۴
آیت الله کعبی:

نقطه قوت نظام جمهوری اسلامی، جلوه مردمی بودن آن است

نقطه قوت نظام جمهوری اسلامی، جلوه مردمی بودن آن است
نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: رسول اکرم به تنهایی کارها را پیش نمی برد و هر مسئله ای پیش می آمد، تبیین می کرد و مردم را به صحنه می آورد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله عباس کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در جمع اساتید، فضلا و طلاب شاهرودی حوزه علمیه قم با اشاره به بصیرت افزایی حضرت فاطمه (س) نسبت به جامعه گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) پس از پیامبر نسبت به حوادث آن روز جامعه با حضور در مسجد و خطبه فدکیه روشنگری و بصیرت افزایی نسبت به جامعه داشتند.

وی با بیان ویژگی های اسلام ناب ابراز کرد: رسول اکرم ترسیم روشنی از اهداف، سیاست ها و رویکردها جامعه اسلام بیان می کردند و ما حوزه و حوزویان نیز به تاسی از رسول اکرم باید قدرت بیان داشته باشیم و ریشه های انقلاب اسلامی، اهداف و وظایف و برنامه ها این انقلاب را تبیین کنیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تبیین و شرح بیانیه گام دوم را بسیار ضروری دانست و اظهار داشت: مصادیق و چگونگی پیاده کردن بیانیه گام دوم، خودکفایی و عزت در سیاست خارجی را از جمله مواردی است که باید برای نسل امروز تبیین و تحلیل کرد و یکی از رسالت های حوزه و روحانیت تبیین است.

استاد حوزه علمیه قم افزود: پیامبر در عین ابهت جذابیت داشت و روحانیت موفق نیز روحانیتی است که جذابیت مردمی داشته باشند و بتوانند مردم را به خود جذب کنند.

آیت الله کعبی با بیان اینکه دشمن تلاش می کند بین مردم و روحانیت فاصله بیندازد، تصریح کرد: جسارت هایی که این روزها در گوشه و کنار به روحانیت می شود نشانه تاثیرگذار بودن روحانیت و مردمی بودن حوزه علمیه است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: از دیگر ویژگی های پیامبر خاتم حکمت و تدبیر بود و امروز یکی از ضعف هایی که می تواند به نظام لطمه وارد کند ناکارآمدی است که ریشه های آن به کارگیری افراد نامناسب در مدیریت های نامناسب و یا نداشتن تدبیرهای اجرایی بر می گردد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: باید با تدبیر مناسب جلوی فرصت سوزی ها را بگیریم، در برخی از استان ها ابر چالش آن ها مدیریت و کار آمدی است و گرنه در این کشور منابع فراوان وجود دارد اما به دلیل مدیریت های ضعیف هم منابع از بین می رود و هم فرصت سوزی می شود.

وی با بیان اینکه پیامبر اسلام ظرفیت های مردمی را بسیج کرده بود، خاطرنشان کرد: رسول اکرم به تنهایی کارها را پیش نمی برد و هر مسئله ای پیش می آمد، تبیین می کرد و مردم را به صحنه می آورد و یکی از نقاط قوت نظام جمهوری اسلامی جلوه مردمی آن است.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۴
در تبیین جایگاه ولایت فقیه باید حوزه های علمیه با تمام قوا وارد شوند و جامعه اسلامی را به این مسیر سوق دهند
0
0