۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۳
کد خبر: ۷۲۵۵۰۵
رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی در گفت‌وگو با رسا:

آیت الله یزدی اعتقاد راسخ به دفاع از مرجعیت و نهاد حوزه داشت

آیت الله یزدی اعتقاد راسخ به دفاع از مرجعیت و نهاد حوزه داشت
آیت الله رجبی با بیان اینکه آیت الله یزدی مدافع نظام اسلامی و ولایت مدار بود، گفت: هیچ تردیدی وجود ندارد که ایشان برای جایگاه مرجعیت قداست ویژه ای قائل بود.

آیت الله محمود رجبی، رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با عرض تسلیت دومین سالگرد مرحوم آیت الله یزدی رئیس فقید جامعه مدرسین، به تببین ابعاد مختلف علمی، اخلاقی و انقلابی ایشان پرداخت و گفت: مرحوم آیت الله یزدی از شخصیت های انقلابی و جزء اساتید برجسته حوزه علمیه بود.

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به جایگاه علمی این فقیه بصیر، ابراز داشت: مرحوم حضرت آیت الله بروجردی پاسخ به شبهات روز را از مرحوم آیت الله یزدی درخواست کرد و ایشان پاسخ های مناسبی برای این شبهات ارائه کرد.

وی با بیان اینکه مرحوم آیت الله یزدی با روحیه انقلابی به دفاع از نهضت امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی پرداخت، گفت: ایشان در صحنه مبارزه با رژیم شاهنشاهی حاضر بود، از این رو بارها ایشان از سوی رژیم پهلوی بازداشت و تبعید شد، اما هیچ گاه از مشی انقلابی خود دست نکشید و همواره با بیان رسا، محکم و انقلابی در راستای نهضت امام خمینی(ره) و مبارزه با طاغوت گام برداشت.

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) اظهار کرد: مردم و انقلابیون شهر مقدس قم مأمن خودشان را آیت الله یزدی می دانستند و  همواره با این فقیه بصیر در ارتباط بودند.

آیت الله رجبی با اشاره به فعالیت و مجاهدت های مرحوم آیت الله یزدی بعد از انقلاب، تصریح کرد: بعد از انقلاب اسلامی نیز در هر جایی نیاز به حضور ایشان بود نقش مهمی ایفا کرد و در مجلس تدوین قانون اساسی و تجدید نظر در قانون اساسی، مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی، قوه قضاییه، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و شورای عالی حوزه های علمیه مسؤولیت های مهمی را بر عهده داشت.

وی با بیان اینکه این فقیه بصیر مدافع نظام اسلامی و ولایت مدار بود، اظهار کرد: مرحوم آیت الله یزدی چه قبل و بعد از انقلاب از هیچ فرد و جریانی هراسی نداشت و ایشان همواره در خدمت و راستای اهداف نظام اسلامی حرکت کرد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان اینکه مرحوم آیت الله یزدی اعتقاد راسخ به دفاع از مرجعیت و نهاد حوزه در جهت دفاع از اسلام داشت، گفت: گاهی این فقیه بصیر احساس وظیفه می کردند که سخنان و دیدگاه خود را بیان کند که برخی اختلاف نظر با ایشان داشتند، اما هیچ تردیدی وجود ندارد که ایشان برای جایگاه مرجعیت و مراجع احترام ویژه ای قائل بود و اگر جایی تذکری می داد به معنای مقابله و نادیده گرفتن شأن و مقام مرجعیت نبوده است.

آیت الله رجبی بر ضرورت الگوگیری روحانیت از سیره علمی و اخلاقی مرحوم آیت الله یزدی تأکید کرد و افزود: خداوند ما را قدردان وجود مبارک این فقیه بصیر قرار دهد و باید همواره یاد و خاطره ایشان را زنده نگه داریم، طلاب و روحانیت نیز باید از اخلاص و ولایت مداری این فقیه بصیر الگو و درس بگیرند.

ارسال نظرات