۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۹
کد خبر: ۷۲۵۶۰۰
امام جمعه موقت کاشان:

عزت در سایه وحدت و جهاد در راه خدا رقم می خورد

عزت در سایه وحدت و جهاد در راه خدا رقم می خورد
اصفهان – حجت الاسلام اسلامی گفت: عزت فردی در سایه اطاعت از خداوند و ارزش‌های اخلاقی و عزت ملت در سایه وحدت و جهاد در راه خدا رقم میخورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار یکشنبه شب در ادامه تفسیر دعای بیستم صحیفه سجادیه و دعای مکارم الاخلاق که در مسجد آیت الله رضوی برگزار شد، گفت: انسان‌ها یک عزت فردی و عزت اجتماعی دارند.

وی افزود: بر اساس آیات و روایات عزت فردی در سایه اطاعت از خدا است و همه خوبی‌ها و عزت‌ها و ارزش‌های اخلاقی در سایه عبودیت خدا است.

حجت الاسلام اسلای تبار انجام واجبات و پرهیز از محرمات و ارزش‌های اخلاقی را سبب عزت انسان دانست و افزود: همانگونه که انسان‌های با عزت به ذلت کشیده می‌شوند همانگونه نیز جامعه با عزت نیز به ذلت کشیده می‌شود.

به گفته وی عزت اجتماعی در سایه ارزش‌های اخلاقی است و عزت اجتماعی در سایه وحدت است و وحدت و تفرقه هر دو دارای اثر وضعی هستند.

امام جمعه موقت کاشان گفت: اثر وضعی وحدت پیروزی است و هر گروه متحدی حتی اگرجبهه کفر باشند پیروز می‌شوند و اثر وضعی تفرقه شکست و نابودی است و هر گروهی که اختلاف و تفرقه داشته باشند حتی اگر جبهه حق باشند شکست خواهند خورد.

حجت الاسلام اسلامی تبار افزود: ملت ایران در دوره طاغوت اختلاف و تفرقه داشتند و زیر سلطه دشمن قرار داشتند، اما زمانی که متحد شدند پیروز شدند وعزتمند شدند.

امام جمعه موقت کاشان ادامه داد: یکی از عوامل عزت وحدت است و از نظر اسلام وحدتی مفید است که حول محور توحید باشد و هر عامل دیگر به غیر از توحید باشد مفید نیست و این در حالی است که برخی بر سر مسائل سیاسی و یا اقتصادی با یکدیگر متحد می‌شوند و بر سرمنافع مادی و دنیایی با یکدیگر متحد می‌شوند که پایه و اساس چنین اتحادی سست است.

حجت الاسلام اسلامی تبار با بیان اینکه حفظ وحدت سبب پیروزی است، افزود: دشمن از ابتدای انقلاب تا کنون برای ایجاد تفرقه و اختلاف بین مردم تلاش کرده است، اما موفق نشده است.

وی یکی دیگر از عوامل عزت جامعه را جهاد دانست و ابراز داشت: ملتی که از دشمن نمی‌ترسد و با او مقابله می‌کند پیروز است و هرملتی که ازدشمن بترسد و جهاد نکند به ذلت خواهد رسید و شکست خواهد خورد.

امام جمعه موقت کاشان با بیان اینکه خداوند جهاد را برای عزت اسلام و مسلمین واجب کرده است و ترک جهاد سبب ذلت و شکست است، افزود: عزت امروز ملت ایران در سایه جهاد ملت ایران و دفاع هشت ساله است.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: عزت فردی در سایه اطاعت از خداوند و ارزش‌های اخلاقی است و عزت ملت در سایه وحدت و جهاد در راه خدا است و جامعه برای رسیدن به عزت باید با هم متحد باشند و با دشمن مقابله و جهاد کنند./1307/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات