۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۶:۱۲
کد خبر: ۷۲۵۶۷۲
مدیر گروه رجال و حدیث مرکز کامپیوتری نور:

نرم‌افزار‌های «درایة النور۳ و کتابخانه رجال شیعه و اهل سنت۲» رونمایی می‌شود

نرم‌افزار‌های «درایة النور۳ و کتابخانه رجال شیعه و اهل سنت۲» رونمایی می‌شود
پنج شنبه ۲۴ آذرماه مراسم رونمایی از دو نرم افزار حدیث و رجال با حضور و سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سید محمد جواد شبیری زنجانی برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام‌ حجت باشتنی مدیر گروه رجال و حدیث مرکز کامپیوتری نور در نشست خبری رونمایی از نرم افزار درایة النور3 و نرم افزار کتابخانه رجال شیعه و اهل سنت 2 که با حضور اصحاب رسانه در سالن جلسات مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور) قم برگزار شد، اظهار داشت: پنج شنبه ۲۴ آذرماه ۱۴۰۱ مراسم رونمایی از دو نرم افزار حدیث و رجال برگزار خواهیم کرد که مهمان ویژه و سخنران این مراسم حجت الاسلام و المسلمین سید محمد جواد شبیری زنجانی خواهد بود.

وی در ادامه افزود: مرکز نور در اواخر دهه 60 با محوریت سه موضوع قرآن، حدیث و رجال آغاز به کار کرد که گروه رجال و حدیث جزء اولین و مهم ترین هسته های این مرکز محسوب می شود که تحت نظارت علمی حجت الاسلام والمسلمین «سید محمدجواد شبیری زنجانی» فعالیت می کند.

حجت الاسلام‌ باشتنی بیان داشت: نرم افزار درایة النور 3 با هدف جمع آوری تمام مطالب دو نسخه قبلی این نرم افزار و اسناد شیخ صدوق پدید آمده که با بروز رسانی رابط کاربری همراه گردیده است.

وی در ادامه افزود: مهم ترین تفاوت نسخه سوم نرم افزار درایة النور 3 با نسخه های قبل را می توان افزودن 3 زبان انگلیسی، عربی و فارسی به این نرم افزار دانست که با محورهایی از جمله راوی شناسی، سند شناسی و عنوان شناسی در دسترس پژوهشگران قرار گرفته است.

وی درباره‌ی نرم افزار کتابخانه رجال شیعه و اهل سنت 2 نیز ابراز کرد: این نرم افزار با هدف جمع آوری منابع رجالی شیعه و اهل سنت طراحی شده و برخلاف نسخه قبلی، از ساختار جدید و موتور جستجوگر پیشرفته بهره مند است و در این نرم افزار تعداد 258 منبع رجالی جمع آوری شده است که نیازهای علاقه مندان این عرصه را برطرف می کند.

حجت الاسلام باشتنی خاطرنشان کرد: ارائه نسخه چهارم نرم افزار درایة النور، ارتقاء کتابخانه رجال شیعه و اهل سنت و بروزرسانی نرم افزار جامع الحدیث 4 از اهداف گروه رجال و حدیث است و برنامه ریزی های لازم برای ایجاد کتابخانه و وبسایت رجال و حدیث انجام شده است که در آینده نزدیک اجرایی خواهد شد.

ارسال نظرات