۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۱
کد خبر: ۷۲۵۶۸۴
معاون پژوهش جامعه المصطفی بیان کرد؛

نقش زبان آموزی در زمینه تبلیغ بین الملل

نقش زبان آموزی در زمینه تبلیغ بین الملل
معاون پژوهش جامعه المصطفی(ص) گفت: تنها راه این ارتباط بین انسانها زبان است، برای ارتباط گیری و نسبت به این مسئله نباید کوتاهی کرد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام عبادی، در آیین گرامیداشت هفته پژوهش که در مجتمع آموزش عالی زبان، ادبیات و فرهنگ‌شناسی برگزار شد، ضمن افتتاح و بازدید نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی مجتمع زبان و فرهنگ شناسی در سال ۱۴۰۱ ضمن گرامیداشت هفته پژوهش، از دست اندرکاران و فعالان پژوهشی جامعةالمصطفی تقدیر کرد.

وی، در ادامه ضمن تبریک فرا رسیدن هفته پژوهش، اشاره ای به آیه ای از سوره روم «و من آیاته خَلقُ السموات و الارض و اختلافِ السنتِکُم اِنّ فی ذلک لایات للعالِمین» داشت و افزود: فصل ممیّزه انسان با سایر موجودات، ناطق بودن اوست. این ناطق بودن نه بمعنای این که سخنور است؛ بلکه به معنی تعقل و تفکر اوست. همین تفکر و تعقّل است که ما را برای ارتباط داشتن با دیگران و با نسلهایی که اختلاف السنه و الوان دارند رهنمون می سازد و تنها راه این ارتباط، زبان است که ابزار بسیار مهمی می باشد برای ارتباط گیری و نسبت به این مسئله نباید کوتاهی کرد. بنابر این خود زبان آموزی حرکتی جهادی است.

معاون پژوهش جامعه المصطفی یادآور شد: یکی از ویژگی های یادگیری زبان، بحث قلمرو جغرافیایی آن است که ما فعالیت می کنیم که البته این انحصار شکسته شده است. ویژگی بعدی آن ابلاغ و ارسال دین است که این وظیفه مهم برای عهده سفیران دینی است و مهمترین ابزاری که ما را کمک خواهد کرد، ابزار زبان است که بحمدالله این مجتمع با ایجاد فعالیت های گوناگون پژوهشی و ترویج بعضی از تألیفها و آثار توانسته است در این مسیر قدم بردارد.

حجت‌الاسلام ساجد، رئیس مجتمع آموزش عالی زبان، ادبیات و فرهنگ شناسی نیز در ابتدای این مراسم، گفت: بحث پژوهش و کار ماندگار، نیاز به استمرار دارد. با یک حرکت یا دو حرکت نمی شود پژوهش را به عنوان پژوهش معرفی کرد. پژوهشگر باید دائما در حال قلم زدن و فکر کردن باشد. باید پیشرفت و ارتقاء داشته باشد.

وی اظهار داشت: مجتمع زبان و فرهنگ شناسی یکی از سه حوزه دانشی المصطفی است که در بحث آموزش توفیقات خوبی به دست آورده است و در سه مدرسه عالی کارهای ارزشمندی صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در پژوهش کارهای خوبی انجام شده است، خاطرنشان ساخت: ارزش گذاری چنین کاری را نمی توان در مسائل مالی و مادی دید، نوع تحلیل ها از کار، انگیزه فرد را برای انجام کار ارتقا خواهد داد و تنگناهای مالی، بحران ها و سختی ها، انگیزه درونی برای حرکت رو به جلو ایجاد خواهد کرد و همین امر باعث شد که مجتمع زبان و فرهنگ در سال ۱۴۰۰ در بحث پژوهش حائز رتبه اول شود.

حجت‌الاسلام ساجد ضمن تقدیر از تلاش و همکاری معاونت پژوهش جامعةالمصطفی در همراهی با معاونت پژوهش مجتمع آموزش عالی زبان، ادبیات و فرهنگ شناسی، اظهار داشت: همواره باید نعمت پژوهش را مغتنم شمرده، هفته پژوهش را زمینه و بستری برای تعمیق نگاه ها به پژوهش قرار دهیم.

در ابتدای این مراسم نیز دکتر محمد قربانپور دلاور معاون پژوهش مجتمع به طور خلاصه گزارشی از مجموعه فعالیت ها و دستاوردهای متنوع حوزه پژوهش اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: در سال جاری برنامه های مهمی در مجتمع برگزار شد که می توان به برگزاری همایش، برگزاری نشست های علمی به ۵ زبان، برگزاری ۲۳ کارگاه علمی پژوهشی، کارورزی پژوهشی، برگزاری ۲۰ کرسی علمی ترویجی، مجله زبان و فرهنگ ملل و راه اندازی و انتشار اولین شماره از مجله مطالعات زبان و ادبیات عرب، ارائه مقالات در همایش های بین المللی، ارائه مقالات در مجلات بین المللی، حضور در همایش های بین المللی، انجمن های علمی مجتمع، اشاره کرد. ایشان همچنین یکی از دستاوردهای مهم مجتمع در سال گذشته را برگزاری همایش بین المللی «جریان شناسی فرهنگی در عرصه بین الملل» عنوان کردند و افزودند: در سال ۱۴۰۱ نیز همایش بین المللی «ظرفیت های فرهنگی – دینی و زبانی در غرب آسیا» در دستور کار مجموعه قرار دارد.

در پایان مراسم از پژوهشگران برتر مجتمع زبان و فرهنگ شناسی تقدیر به عمل آمد.

 

زبان آموزی حرکتی جهادی است

زبان آموزی حرکتی جهادی است

زبان آموزی حرکتی جهادی است

ارسال نظرات