۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۷۲۵۷۳۴
آیت الله اراکی:

هدف دشمن در فضای مجازی مسخ فرهنگی ملت ایران است

هدف دشمن در فضای مجازی مسخ فرهنگی ملت ایران است
عضو شورای عالی حوزه های علمیه گفت: غربی‌ها در فضای مجازی کشور ما درحال پرورش مسخ فرهنگی هستند و امیدواریم که مسئولان دریچه ای نوین در برابر جامعه جهانی ایجاد کنند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله محسن اراکی عضو شورای عالی حوزه های علمیه در مراسم رونمایی از ۱۲ اثر از آثار دفتر مطالعات اسلامی مرکز ملی فضای مجازی که بعد از ظهر امروز و با حضور ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی در دفتر آیت الله اراکی برگزار شد، ضمن تشکر از زحمات مسئولان مرکز ملی فضای مجازی اظهار داشت: در آیات قرآن کریم برای انسان دو فضای زندگی مطرح شده است و فضای زندگی مهمترین فضایی است که از سبک زندگی انسان ها نیز با اهمیت بوده و از ارزش بسیاری برخوردار است.

وی در ادامه افزود: در سبک زندگی باید فضای زندگی، فضای سالم و پاکی باشد و فضای مجازی در عصر امروز به گونه‌ای است که مردم در این فضا زندگی می کنند و از این حیث لازم است تا این فضا نورانی باشد.

آیت الله اراکی ابراز کرد: یکی از مشکلات غرب و تمدن آن وجود فضای مرگ آلودی است که برای فضای حیاط انسان‌ها فراهم شده است و کسی که در آن فضا نفس می کشد، در واقع در فضای ظلمانی زندگی می کند و انسانیت افراد در آن فضا نابود می گردد.

وی در ادامه سوال کرد: چرا در جامعه غربی عکس العمل شایسته‌ای علیه جنایات حکّام خود که در اقصا نقاط جهان در دهه های گذشته به کشتار افراد بی گناه اعم از زن و بچه و بزرگ و کوچک مشغول هستند، نشان نمی دهند؛ بلکه از جلادها حمایت می کنند و این نشان از حاکمیت فضای ظلمانی جوامع غربی دارد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه بیان داشت: با وجود اینکه خود آمریکایی‌ها اقرار کردند که داعش را خودشان به وجود آورده اند؛ اما هیچ یک از اندیشمندان جامعه غربی بر علیه حکومت خود موضع نگرفتند و کار آنان را تقبیح نکردند.

وی در ادامه افزود: دشمنان انقلاب اسلامی دقیقا به این دلیل است که می‌خواهند فضای مجازی ما را فضای ظلمانی کنند و مسئولین فضای مجازی ما باید از داشته‌های کشور و نخبگان در این زمینه استفاده کنند و فضای مجازی کشور را از دچار شدن در ظلمت و تاریکی نجات دهند.

آیت الله اراکی با اشاره به تفاوت تفکر غرب با دین اسلام در بحث زنان و هویت آنان اظهار داشت: ما برای انسان ها ارزش بسیاری قائل هستیم و برای زنانگی زنان نیز ارزش قائل هستیم که یکی از مغالطه گری هایی که امروزه در این زمینه انجام می‌شود این است که تفاوتی بین زن و مرد نیست؛ درحالی که معنای این حرف این است که هویت های زنانگی را کنار گذاشته و نابود می کند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه در ادامه افزود: حقیقت کلام فرهنگ غربی این است که زن باید مثل مرد باشد و اگر مثل مرد نشود، ارزش ندارد؛ درحالی که زن وظیفه پرورش انسان های صالحه را دارد و زنان هرزه توانایی پرورش انسان های صالحه را نخواهند داشت.

آیت الله اراکی بیان داشت: غربی‌ها در فضای مجازی کشور ما درحال پرورش مسخ فرهنگی هستند و امیدواریم که مسئولان مربوطه دریچه ای نوین در برابر جامعه جهانی ایجاد کنند و با استفاده از داشته‌های فرهنگ غنی اسلام و  انقلاب اسلامی در این زمینه بهره کافی ببرند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به برخی از اهداف دشمنان در فضای مجازی ابراز کرد: یکی از اهداف دشمنان، تسلط آنان بر فضای مجازی کشورها است تا کلام و منطق درست و صحیح به مردم جوامع رسانده نشود و معنای این سخن آن است که هرجا حرف و استدلال انقلاب ما به مردم جوامع جهان رسیده است، مورد قبول آنان واقع شده است.

آیت الله اراکی در ادامه با اشاره به حضور رئیس جمهور چین در عربستان سعودی اظهار داشت: در این جلساتی که رئیس جمهور چین با مقامات عربستان داشته است جمله ای بر علیه این کشور و جنایت های آن به زبان نیاورده است و هیچ صحبتی از اقدامات این کشور در یمن نشد و ادعای آنان مبنی بر ایجاد صلح و امنیت در منطقه دروغی بیش نیست.

آیت الله اراکی در پایان با اشاره به وظیفه خطیر دولت و مسئولان دولتی در زمینه فضای مجازی خاطرنشان کرد: باید دولت و مسئولان با مدیریت فضای مجازی زمینه را برای فعالیت مردم در این فضا آماده کنند و با ساماندهی و پشتیبانی از افراد فعال در فضای مجازی به این فضا رونق ببخشند.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۳
حوزه برای انتشار تولیدات تولید شده در فضای مجازی تدابیری داشته باشد.
1
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵
طراحی یک پلتفرم جامع بومی برای رفع نیازهای عمومی و رفع وابستگی به غرب استکباری ضرور است..
0
0
محمد مهدی اسلامی
Iran (Islamic Republic of)
۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۲
بسمه تعالی
با سلام و احترام بر حضرت آیةالله جناب آقای اراکی محبوب و بزرگوار اطال الله تعالی حیاته الکریمة: بلی قصد خبیثان این چنین است__هدف تخریب فرهنگی و دین است __ولی توفیق نخواهند یافت در کار __اگر فرهیختگان باشند به دین یار__خدا نصرت دهد بر مؤمن دین __خبیثان واژگون اندازد از زین__
0
0